callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Torsdag

Kategori: Allmänt

Hej! 
Idag vaknade lilla hjärtat kl 5.10. Det var ju lite tidigt för mig som sov några timmar till. Hon får frukost av min sambo när han jobbar och så kan hon se på tv någon timme själv. 
Efter frukost åkte vi till Farsta Centrum då vi behövde lite grejer. Det var rea på barnkläder på både H&M och Åhléns. Lillan fick 3 nya klänningar, 2 tröjor för hösten, nya strumpor och en baddräkt. Hon är inte överförtjust i att gå i affärer så mutor behövdes. Hon fick en pysselbok och även glass fastän det inte är lördag. 
Vi handlade även mat innan vi åkte hem. Väl hemma läste vi lite till i vår lättlästa bok och så har hon pysslar med matte-appen. 
Vår flicka är totalt kär i grannbarnet och väntar ofta på att hon ska komma hem från föris så de ska kunna leka. Idag lekte de på gräsmattan framför huset en stund på eftermiddagen. Kul att se deras relation som började i princip direkt efter att lillan kom till oss. 
När sambon kom hem från jobbet tog han med lillan ut för lite bus. Lillan verkligen längtar efter att pappa ska komma hem. Han är bättre än jag på fysiska lekar, lillan får rida på hans rygg, de sparras osv. 
På kvällen läste jag lite i Loranga Masarin och Dartanjang vid läggdags. Har ni läst den? Tokig barnbok som jag kan rekommendera. Tror den är från 70-talet. 
Idag har vi också hämtat ett paket från en god vän som hade skickat en fin sommarpresent till vår tjej. Så nu har vi att pyssla med. 
Nu blir det snart sängen här. 
Hoppas ni har haft en fin dag! 
Vi hörs! 

(null)
Glass på uteservering, det är sommar 

(null)
Vår flicka och grannens dotter 

(null)
Min första pärlplattan, vad tror ni? Har jag talang? 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: