callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Lugn dag

Kategori: Allmänt

Hej! 

Idag har jag inte lämnat hemmet. Det var sambons tur att köra barnet till sportcamp på morgonen och han gav mig sovmorgon till 11. Därmed är det första natten på ca 2 veckor som jag faktiskt har sovit 8 timmar. 

Idag skulle vi ha socialhandläggare på besök. Ett extra insatt möte mitt i semestern som vi inte var helt klara över syftet med. Det blev en del heta diskussioner men slutsatsen blev ingenting nytt, vi fortsätter som vanligt med vårt uppdrag som familjehem. 

Jag har inte haft några problem alls med att träffa socialen eftersom vi är familjehem och det ingår i uppdraget men möten tar ändå en hel del energi. 

Efter det chillade jag och sambon en liten stund innan det var dags att hämta barnet. Jag har lagat mat för första gången på hela veckan, förutom spagetti och köttbullar som inte räknas. 

Idag blev det vegetarisk kålpudding med sojafärs, den blev faktiskt bra. 

Sambon är på träning och jag kan lägga mig i soffan med en ny bok. 

Jag känner just nu att resterande semester är väldigt oplanerad och det är både skönt och inte. 

Skönt är det att kunna ta dagen som den kommer, verkligen vila och ha minimalt med stress. 

Det som är synd är att dagarna går och man har faktiskt inte gjort något särskilt. Det blir också en del tråkgöra som städning etc som man gärna vill slippa i semestertider. 

Vad tycker ni läsare, föredrar ni en planerad semester alla 4 veckorna el mer spontanitet och hemmahäng? 

Ha det fint och vi hörs! 


(null)Igår var vi på lotten och vattnade, tycker det är så mysigt. 

(null)Jag och sambon hann med lunch igår på stan, Medis kök och bar och den smalaste salladen. Enbart sallad, räkor, minimal mängd avokado och ett halvt ägg. Vart tog kolhydraterna vägen? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: