callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Ny snål period

Kategori: Allmänt

Hej! 
Här går livet sin gilla gång. Sedan sist jag skrev har det inte hänt något speciellt. Det är fortsatt stressigt på jobbet och annars har vi fullt upp hemma. 
Vår flicka fyllde 9 häromdagen och nu har hon dessutom bott hos oss i 2 år så det är några milstolpar vi har passerat. 
Vi ska eventuellt åka på semester under påsken och isf blir det första utlandsresan sedan 2020 för oss. Det ser vi framemot. 
Jag känner att det är dags för en ny snål period för att försöka spara lite. 
Hittills den här veckan har vi köpt mat för ca 500 kr och semlor för 78 kr. Vi var tvungna att testa semlor med vanilj istället för mandelmassa och hela familjen var överens om att mandelmassa är ett måste i semlor. 
Det är sportlov snart och det kommer ofrånkomligt bli en del aktiviteter som kostar. Idag ska jag till verkstaden för att laga ett stenskott och kommer bli tvungen att betala självrisk. 
Våren är runt hörnet och jag ser så framemot odlingssommaren 2023. Jag har köpt en massa dahliaknölar som jag ska odla för första gången. 
Jag håller er uppdaterade under den här snåla perioden. Vet inte om det kommer bli 3 el 4 veckor. 
Ja vi hörs! 

(null)
Lilltjejen fyllde 9 år och blev ordentligt firad.
 
(null)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: