callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Morgonsmoothie

Kategori: Allmänt

Hej på er! 

Idag blev det också en relativt tidig morgon. Innan 8 vaknade jag för att köra barnet till sportlägret. 

Igår var vi vid vattnet efter lägret så hon fick bada. På kvällen stupade barnet i säng och somnade på 5 min. 

Sömnen har väl varit si så där för mig under semestern hittills. Det är varmt och jag gillar att ha det svalt när jag ska sova så det är först sent som temperaturen blir lagom för sömn. 

Idag ska jag och sambon åka till stan för att hämta lite material till barnet som hon kan göra i sommar. 

Har ni hört talas om sommartappet? Att skolbarn tappar inlärda kunskaper under sommarlov. Det är alltså ett fenomen som pedagoger ser hos barnen. Vårt barn behöver redan extra hjälp med skolämnena så vi försöker få henne att öva 15 min per dag. Vi får inte till det varje dag men vi försöker. Det kan vara allt från att läsa högt i en bok, räkna etc. 

Vårt barn har en insats som heter Skolfam och vi ska träffa dem idag och få material för sommaren. Jag och sambon  tycker det är sjukt lyxigt att få umgås bara vi två så en liten utflykt på stan idag ska bli kul. 

Nu ska jag fortsätta dricka lite smoothie och titta på Nyhetsmorgon. 

Vi hörs! 

(null)

Såhär stark blir man av att gå på sportläger. Glass och dricka efter. 


(null)

Läsning på stranden medan barnet badade igår 


(null)

Morgonsmoothie gjord på mjölk, frysta bananer, jordgubbar och mango 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: