callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

3 dagars rapport

Kategori: Allmänt

Hej på er! 
Nu tänkte jag redovisa för senaste 3 dagars inköp. 
Idag handlade vi på mataffären för 185 kr. Jag gick dit för jag behövde ha tomater till kvällens middag. Köpte också saft istället för kolsyrad dricka till lördagsmyset för att spara pengar. 
Jag Köpte även en present till en person som vi håller av. 
Lördagsgodis och lite annat följde med. 
Så dagens utgifter hamnade på 185 kr. 
Igår gjorde vi inte av med några pengar. Sambon jobbade och jag var ledig och dessutom hemma med sjukt barn. På kvällen löste sambon av mig och jag var på gymmet. Det är faktiskt en aktivitet som är helt gratis när man har årskort redan. Jag använder mitt gymkort väldigt sällan. Att träna oftare skulle både vara en gratis aktivitet och dessutom bra för hälsan. 
I förrgår hade jag mitt sista pass på akuten i Södertälje. Jag är alltid stressad när jag ska jobba på akuten. Jag skulle börja kl 12.30 och när jag vaknade var jag sugen på en specifik frukost. Jag har lärt mig detta av en kompis. Man har vitt bröd ( vi tar hönökaka) och brer på ordentligt med mascarpone och så har man på honung. Så gott. Så i förrgår inför akutenpasset tvingade jag sambon att åka och handla Mascarpone och bröd. Sedan kalasade jag och barnet på den här kungliga frukosten. Sambon håller inte på med sådana dåligheter utan håller sig till müsli, gröt el havrekuddar. Den handlingen hamnade iaf på 340 kr då han köpte lite fler saker. 
Så just nu är utmaningen att veckohandla och inte köpa saker mellan veckohandlingarna för att man är sugen. 
Jag ska sätta mig och skriva en ekonomisk matlista. 
Ja det var våra senaste 3 dagar ekonomiskt sett. 
På återseende! 

(null)
Dagens skörd, 2 starka sorter chili, Golden ghost och Trinidad moruga Scorpion som vi odlat i krukor. Kul hobby som ger krydda för flera år framåt. 

(null)
Idag var vi på lotten och skördade potatis. Skörden överraskade då blasten var väldigt ful iår. 6,2 kilo och då gav vi ändå bort ca 2 kilo till en lottgranne. Det var 1 rad av 5 som vi skördade idag. 

(null)
Gårdagens middag. Jag motstod impulsen att köpa något till fredagsmiddagen utan vi tog det vi hade hemma. Blev gott! Stekt välkryddad lax, hemgjord potatismos och ärtor. 

(null)
Barnet har varit förkyld hemma senaste dagarna, då är det gott med pannkakor som pappa stekt. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: