callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Varberg

Hej!
Idag hade vi sovmorgon. Jag tog en promenad efter frukost. Sedan åkte vi till Varberg för att hälsa på kompisar. Vi åt lunch på café Mignon och åkte hem till dem sedan. Kompisens barn är jättesöta och 3-åringen pratade massor och ville att jag skulle läsa för honom. Det var ett mysigt besök. Varberg påminde en del om Halmstad tycker jag.
Vi funderade på att åka till Ullared men det var för sent. Jag har aldrig varit där.
Nu är vi tillbaka i lånelägenheten och ser på tv.
Imorgon har vi inga stora planer, vi får se hur vädret blir. Några saker vi vill göra är att gå på konstmuseet, åka Paddan och gå på Liseberg.

Fina familjen Ståhl som vi hälsade på idag i Varberg

Jag fick ett täcke av Ebbot som tyckte jag borde vila, omtänksamt!

Bra dag

Hej!
Idag sov vi länge. Efter frukost promenerade vi till stan. Väl där var det redan lunchdags. Vi åt på Bryggeriet på Avenyn, blir det mer göteborgskt än så? Maten var bra och kostade 99 kr med dricka, kaffe och tom en kaka! Det tackar vi för. Sedan bar det av mot stadsmuseet. Utställningar om hur Göteborg växte fram och även vikingatiden. Det var rätt trivsamt. För den biljetten vi köpte för 40 kr får man dessutom gå på 4 olika museer i ett helt år. Det är ju helt sjukt billigt. Vi planerar att gå till konstmuseet iaf.
Vi tog en juice på Joe & the juice och i den vevan dog min telefon. Vi tog med den till Apple store som upplivade den. Jag tror det är något fel på den för flera av mina kontakter har försvunnit också. Gud hjälpe mig!
Vi var sedan på middag hos en god vän. Hon bjöd på en supergod glasnudelsallad, den måste vi försöka göra hemma någon gång. Mums!
Sedan åkte vi hem och har softat lite.
Det har varit en bra resa hittills och så kul att få träffa vänner så koncentrerat.
Imorgon åker vi till Varberg till en kompis som har köpt hus där, spännande!
Vi hörs hör ni!

Lunch på Bryggeriet

Sambo och spårvagn

Nam Nam

Tyska kyrkan

Stadsmuseet, ett 4500 år gammalt skelett

Hallå kompis

Relativt komplett och väldigt välbevarat

Gamla krigsinstrument, tänk och få den med piggar i huvudet! Ouch!

Så här kunde det gå när man hade varit stygg

Vår favvo juicebar

Vi två

Mina fina vänner

Sjukligt god glasnudelsallad

Veganska äggfria maränger gjorda på kikärtsspad, godare än vanliga!

Göteborg

Hej på er!
Igår kom vi till Göteborg. Jag fick det superstressigt till tåget och steg på 1 min innan tåget skulle åka.
Väl här träffade vi våra kompisar och fick nycklar till lånelägenheten de har tillgång till. Vi bjöds också på middag hos dem senare på kvällen. Det var hemskt trevligt.
Nu har vi haft en skön sovmorgon och ska bege oss mot stan snart. Och ikväll blir det middag med några andra kompisar. Det är skönt med ledighet.
Vi hörs!

Väntar på pendeln mot centralen

Boken jag har läst i flera månader nu

Guldheden

Middag hos vänner

Semester

Hej!
Nu väntar 2 hela veckors semester.
Jag har varit ensam hemma några dagar och det är första gången på länge. Jag har latat mig rejält. Idag har jag varit på en lägenhetsvisning i närheten. Det är dyrt här i Sundbyberg centrum. Jag har diskat, vikt tvätt och skrivit budget för nästa månad. Annars har jag bara suttit framför tv:n. Igår var jag hos frissan och hängde med kompisar resten av dagen.
Okidok! Imorgon bär det av mot Gbg. Jag tar tåget vid lunch och ska möta sambon där. Vi är bjudna på middag hos en kompis sedan på kvällen. Det ska bli kul!

Efter besöket hos frisören

Fick hänga med den här godingen igår

Och dem här snyggingarna

Veckan som gått

Hej!
Nu har jag överlevt min vecka som hyrläkare. Det var första gången jag testar det. Som tur är fick jag jobba på en vårdcentral med samma journalsystem som på mitt vanliga jobb. Men storleken var annorlunda. Hässelby vårdcentral är tydligen Stockholms näst största. Det var ett stort ställe med färgkodade korridorer för att kunna hitta. Personalen var supertrevliga. Schemat var relativt fullspäckat och jag träffade 12-15 patienter per dag. Allt gick bra och jag är glad att jag vågade testa.
Nu har min 2 veckors långa semester börjat.
Just nu sitter jag hos frisören och väntar på min tur och sedan ska jag träffa några vänner. Stockholm bjuder på strålande väder.
Ha det bra och vi hörs!
P.s Håll utkik efter bilder för på måndag åker vi till Göteborg i en vecka.

Fikade kl 11.00 på Hässelby vårdcentral eftersom jag hade lunch först vid 13.00

Moi

De minsta patienterna får ett klistermärke efter besöket, i princip alla barn tror att de ska få en spruta bara för att de är hos doktorn, jag vet inte var de får allt ifrån

Vi åt god persisk mat

Och har ätit en hel del choklad

Vi var på gymmet ihop

Och jag tyckte sambon var extra snygg i svart

Dedicare

Hej!
Nu har jag min första semestervecka av 3. Sitter här och väntar på bussen då jag ska jobba på en annan vårdcentral den här veckan som hyrläkare. Första gången för mig så det är spännande!
Söndagen var helt ok. Vår vana trogen var vi på lägenhetsvisningar. Vi hann 3 st, i Rissne och Hässelby strand. Som överallt annars finns det även här i Stockholm finare och ruffigare områden. Som utomstående är det helt omöjligt att veta vad som är vad. Så vi försöker lära oss. Lägenheten i Rissne älskade jag. En stor fyra med en uthyrningsdel. Jag älskar lite större lägenheter. Däremot har jag förstått att det kan vara lite stökigt i Rissne centrum iaf. Hässelby strand hade helt sjukt fin utsikt över Mälaren men jag tyckte inte så mycket om resten. Efter det var jag på Mall of Scandinavia och fikade med en gammal vän från Göteborg som var på besök. På kvällen hann jag med en pytteliten löptur på en halvtimme.
Något som har drabbat mig sista tiden är låggradig ångest på helgerna. Jag tror att allt det här med bostadsköp stressar mig jättemycket. Det är i princip allt jag tänker på. Av den anledningen tror jag inte att vi ska dra ut på det alltför mycket.
Ha nu en skön dag så hörs vi!

Vi slank in på Lindt när vi var på Mall of Scandinavia

Semester snart

Hej!
Igår gjorde jag min sista dag innan semestern. Nu är det så att jag ska jobba ytterligare en vecka på en annan vårdcentral som hyrläkare innan jag får semester på riktigt.
Sista dagarna på jobbet var inte roligare. Jag kände mig lite ur form redan på onsdag. Och som alltid när man ska på semester så fanns det massor att fixa. Det de flesta inte vet om läkarjobbet på vårdcentral är att den tid du administreras är längre än den tid då du faktiskt träffar patienter. För varje patient du träffar beställer du vanligtvis prover, kanske en röntgen el annan undersökning. De här provsvaren och undersökningarna görs sedan och svaret ramlar ner i din vidimeringskorg. Allt det ska gås igenom, normala prover kan man ju bara signera och meddela till patienter. Avvikande prover gör att du måste vidta någon åtgärd. Likadant med röntgen el andra undersökningar som är avvikande. Allt det tar sjukt mycket tid. Hur som helst var gårdagen inte rolig, jag hade axlarna klistrade mot öronen hela dagen pga stress. Men jag hann färdigt och lämnade tomma signerings och vidimeringskorgar till min kollega och handledare som ska kolla dem åt mig medan jag är borta.
Idag har jag och sambon varit på dåligt humör lite i omgångar men som tur är inte samtidigt. Vi sov länge, tog en promenad och var och klippte oss båda två. Sen har vi lagat god pasta och sedan städat lägenheten. En helt ok dag. Imorgon ska vi kolla på lägenheter, det har blivit vår söndagsrutin. Vi ska kolla i Hässelby strand, där har vi inte varit förut.
Nu är det dags för lite kvällsmat och tv innan sängen. Sena som vi är med serier kollar vi nu Mad men.
Hoppas du har haft en bra dag!
Vi hörs!

Jättegod pasta med lax och kräftstjärtar

Vi har 3 orkideer som alla blommar samtidigt

Veckorna innan semester

Hej på er!
Hur är läget?
Jag är trött. Säkert lite måndagströtthet, och så har jag ju jobbat hela sommaren förutom 2 veckor i juni. Det är nu 2 veckor kvar innan jag får lite semester. Det ska bli skönt. Vi ska vara i Göteborg en hel vecka och så åker vi kanske till Riga. Längtar....
Jobbet är ok. Idag hade jag en missnöjd patient. Det är inte ofta patienter är missnöjda så det är ovant. Jag borde nästan starta en ny kategori där jag skriver om jobbet på vårdcentral för det är minsann rätt intressant ibland.
I helgen firade jag och min sambo 2 år ihop, grattis till oss!

Mannen

Sjukligt god dessert på Ulriksdals wärdshus

Moi

Ulriksdals slott, värt ett besök

Tjabba

Hej!
Imorgon är det torsdag och tur är väl det för jag är lite trött. Jobbet går bra även om det är lite mer att göra än vanligt pga semestrar.
Idag åt jag middag/fikade med min gamla gymnasiekompis. Det var mysigt. Vi var på muggen (café vid Slussen) som hon är förtjust i. Jätteskönt att sitta ute och bara snacka, det händer inte så ofta nuförtiden. Jag har hunnit ha 3 pass med min nya PT. Sista gången körde vi en övning, knäböj med gummiband runt ena benet som var en dödlig övning, träningsvärk i rumpan var ett faktum.  Det känns kul att träna med honom men jag har inte kommmit igång med att gå dit själv ännu.
Förra helgen bestod mest av häng på shoppingcenter. På fredagen var vi ute och pojkvännen sprang intervaller på en bana han har hittat och jag försökte härma honom. På lördag åkte vi till Kungens kurva. Vi handlade några träningskläder på rea på Sportringen och åt sedan i food courten. Sedan var vi på Ikea som är Sveriges största.
På söndag var vi och kollade på en lägenhet i Spånga. Relativt nära mitt jobb men inte fräscht. Det luktade kiss i trappuppgången. Vi försöker ju bara lära oss olika områden just nu och få ett hum om var vi vill bo.
Efter visningen började det ösregna och vi skrotade våra planer på att gymma och åkte till Bromma Blocks och käkade där.
Nu ska jag sova, imorgon blir det jobb och PT träning!

I fredags

Följde med sambon som skulle springa intervaller

På Ikea, Kungens kurva

Indisk mat i food courten Kungens kurva

Vi hittade en tv för 84 000 på Media markt

Smile

Jag väntar medan sambon provar kläder på MQ Bromma Blocks i söndags

PT

Hej!
Nätterna som följt den sömnlösa natten har jag sovit som en bebis. Igår var det mycket att göra på jobbet. Jag hade kvar 4 PT timmar från sist när jag tränade.Det är 9 månader sedan jag tränade regelbundet. Jag bokade iaf PT ioma timmarna snart går ut. Min nya PT heter Janne och är faktiskt rätt rolig. Igår var första gången vi tränade och idag har jag förstås träningsvärk.
Hoppas ni får en fin dag! Vi hörs!

Is she going to be a gymgoer again?

Den sömnlösa

Hej!
Natten mellan söndag och måndag sov jag inte alls. Tror det var en blandning av vår långa sovmorgon på söndag och att jag faktiskt har en hel del att tänka på som var orsaken. Jobbigt var det Iaf. Solidarisk som jag är gick jag till jobbet på morgonen men fick be om att få gå hem vid lunch.
Inatt har jag istället sovit som en bebis. Skönt att ordningen är återställd. Jag brukar som tur är inte ha sömnsvårigheter.
Det jag märkte igår var att läkarjobbet inte går att sköta med vänsterhanden. Man måste vara skärpt för det kommer faktiskt mer el mindre komplexa frågor till en dagligen.
Hoppas ni alla sover gott och inte har några sömnproblem!