callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Sommarlov

Kategori: Allmänt

Hej! Sedan sist har lillan haft skolavslutning. Efter många om och men köpte jag varsitt par silverörhängen till hennes 2 lärare, hoppas de blev glada. 
Dagen efter avslutningen hade vi en sommarfest för 5 st av hennes vänner hemma hos oss. Barnen hade kul och det blev en lyckad första barnkalas för oss. 
Idag har vi haft en relativt lugn dag. Vi var hemma framtill lunch. Barnet lekte, målade och vi övade läsning i en lättläst bok. Hon har en bit kvar med läsningen men med lite övning borde hon kunna läsa hjälpligt i slutet av sommaren. Något annat hon håller på att lära sig är simning. Hon tar sig fram med armpuffar och är inte överdrivet rädd för vatten så det är kul. Och helt plötsligt har jag fått någon att bada med, för sambon badar bara när vi är utomlands och vattnet över 25 grader. 
På eftermiddagen hade jag bestämt träff med en av lillans klasskompisar och hennes mamma i lekparken. Ytterligare en av klasskompisarna var med och de 3 flickorna lekte i 2 timmar. Det är inte alltid lätt när de är 3, det är ofta någon som blir ledsen och det var en del tårar idag då en av vännerna kände sig ledsen. Men allt som allt var det trevligt. 
Åter hemma hade jag tänkt laga mat men jag blev så väldigt trött och fastnade i soffan tills sambon kom hem från jobbet. Han jobbar den här veckan och sedan har han semester. 
Vi åt lite rester till middag och sedan åkte han till lotten för att röja lite och jag laddade hem en matte-app till lillan. Appen heter Albert junior. Hon älskade den. Det kostar 189 kr i månaden, första månaden gratis. Tycker priset är lite väl högt men jag har inte kollat andra appar. På kvällen har jag vattnat alla våra chili och tomatplantor på balkongen, dammsugit och läst för barnet vid läggdags. 
Det har varit en helt ok och ganska lugn dag som sagt. Imorgon får vi kanske gå och bada och jag såg att det även finns aktiviteter på Farsta ip för barnen hela sommaren. 
Hoppas ni har en bra juni! 
Vi hörs! 

(null)
Dagens lekpark ligger mellan höghusen där många av lillans klasskompisar bor 

(null)
Vår lilla flicka i sin skolavslutning outfit 

(null)
Barnkalas, bajskorven fick hon som en present av en av vännerna! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: