callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Kista

Kategori: Allmänt

Hej! 
Idag hade vi bestämt träff med en kompis och hennes dotter i Kista galleria. De bor norr om staden. 
Vi hann pyssla lite på morgonen innan det var dags att åka dit kollektivt. Pendeltåg och tunnelbana överraskade mig med sina fullt fungerande AC system. Jag är annars van att publika transportmedel är asvarma sådana här dagar. Jag kan också meddela att max 1 på 10 personer hade munskydd på tåget/tuben. Vi hade inte åkt kollektivt sedan påsklovet slog det mig. 
Väl framme beställde vi mat, jag har faktiskt inte orkat äta middag idag efter lunchen där.  Min kompis har en 5 årig dotter så barnen busade lite ihop. 
Efter Kista var iaf jag helt slut, det är ju 1 timme dit enkel väg nästan. Jag landade i soffan framför fläkten medan lillan följde med grannarna och deras barn till lekparken. 
Ikväll har jag lyssnat på en timmeslång diskussion mellan sambon och dottern om att hon ska städa sitt rum, det innebär plocka bort leksakerna från golvet. Sambon hade tålamod och vann den kampen. Nu är rummet fint. 
Överlag var lillan lite känslosam idag. Det kan ha varit värmen. Efter middag blev det glass istället för lördagsgodis och sedan var hon så trött så det fick bli sängen istället för tv-stund. 
Det har varit en helt ok dag. 
Sambon har varit på lotten och både vattnat och grävt. Det roliga är att jag kämpade jättemycket för att få en lott genom att skriva till säkert 10 föreningar och ställa mig i kö men nu är det framför allt han som tycker det är kul att vara där. Jag är inte mycket för grovgörat och när någon käkade upp mina stackars plantor blev jag lite avtänd. Vi får se om vi kan odla något där. 
Hoppas ni har fått njuta av den här somriga lördagen! 
Vi hörs! 

(null)
Jag och lillan på pendeltåget 

(null)
Vi behövde vila oss lite utanför Kista galleria 

(null)
Kul att träffa fina vänner 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: