callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Fredag på ön

Kategori: Allmänt

Hej och hå! 
Rapport från ön fortsätter. Det är nu 2 heldagar kvar av semestern och vi är verkligen nere i varv. 
Idag åt vi frukost och sedan tog vi en taxi till Puerto del Carmen där vi skulle börja gå. Vi följde kustlinjen till nästa by, Puerto Calero. Båda tyckte att det var en väl kort promenad på 55min. Där drack vi en smoothie och te och sedan tog vi en båtbuss tillbaka. Det var kul att vara på havet. Sedan promenerade vi till hotellet från Puerto del Carmen vilket ger sammanlagt 8,5 km promenad idag. Jag känner att jag har rört på mig betydligt mer här än vad jag gör hemma.
Vi hann precis tillbaka för att äta en sen lunch på hotellet som smakade super, sedan har jag hängt vid poolen och läst. Sambon var ute på en kort löprunda, han ämnar att springa sin 6:te maraton i maj. 
Nu är vi på rummet och chillar. Ikväll ska vi äta på hotellets restaurang med kanariskt tema. På kvällen blir det Flamenco show. Vi längtar inte direkt hem, livet har varit mycket behagligt senaste veckan. 
Jag funderade idag lite på hemester, att semestra hemma. Finns det någon som lägger lika mycket pengar på det som på en utlandssemester? Om man verkligen gjorde det hade det nog kunnat bli kul. Anlita städhjälp den veckan, äta hotellfrukost och göra så lite som möjligt. Jag tror ändå att hemmamiljön och de dagliga rutinerna skulle göra så semestern inte skulle kännas lika avkopplande. Har ni bra erfarenhet och tips när det gäller hemester och hur man ska lägga upp det får ni gärna skriva. 
Vi hörs! 

(null)
Vägen upp till Calero

(null)
Kustlinjen 

(null)
Snyggingen 

(null)
Vägen mellan Puerto del Carmen och Puerto Calero som tar ungefär 55 min att gå 

(null)
Lustig kaktus 

(null)
Väl framme tog vi en fika 

(null)
Puerto Calero 

(null)
På väg tillbaka på båten 

(null)
Himlen utanför vår lägenhet 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: