callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Den här hösten

Kategori: Allmänt

Hallå! 
Jag försöker bli lite bättre på att skriva här. Ärligt talat lider jag mer av den här hösten än vad jag tidigare gjort. Förra året vid den här tiden flängde jag runt på olika uppdrag i olika svenska småorter och hann liksom inte riktigt tänka på att det var höst och mörkt. Iår har jag ett fast jobb med fasta rutiner och på något sätt hinner jag ta in hösten och jag är inget stort fan. Det känns som det händer minimalt med roliga saker just nu. Jag måste ju vara ärlig och säga att jag själv inte heller orkar ta tag i att planera alltför många aktiviteter. Energin finns inte där riktigt. Veckodagarna går åt att jobba och på helgen vilar man mest. 
Om man ändå ska lyfta fram något kul så är vi i startgroparna att börja fixa lite här i lägenheten. Första steget blir sovrummet. Planen är att tapetsera och måla, köpa nya möbler osv. Jag har fortfarande inte hittat en bra tapetserare och vi är inte ens ense om vilken tapet vi ska ha men det kommer ge sig tänker jag. 
Jag pysslar fortfarande med mina växter och det är kul. Jag har köpt 2 nya växtlampor för att ge mina plantor lite extra ljus nu när dem naturliga soltimmarna är begränsade. 
Ja mycket mer händer liksom inte. 
Jag skriver snart igen. 
Ciao! 
 
(null)
Den här gav vi våra grannar som vi var på fika hos idag. 

(null)
Ljusstation till mina växter 

(null)
Rostad blomkål på restaurang Himlen

(null)
Var ute med en tjej jag jobbade med i somras 

(null)
Sambons tapetsmak

(null)
Den här hade jag kunnat tänka mig 

(null)
Frösådd av palettblad 

(null)
Jag var och såg stand up komikern Daniel Sloss på China teatern 

(null)
Den gröna filten önskar jag mig i julklapp 

(null)
Vi försöker laga lite nya recept, salad Nicoise var lyckad 

(null)
Höstens böcker 

(null)
Tapeten vi trodde vi skulle ha i sovrummet men vi ändrade oss 

(null)
Köpte ett fikonträd 

(null)
Vi hade besök av Carro och Niclas 

(null)
Andra ljusstationen

(null)
Vi var på den iranska filmfestivalen arrangerad av Yari 

(null)
Vår granne är en virtuos på piano, det var en ren fröjd att höra honom spela idag. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: