callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

6 månader

Kategori: Allmänt

Hej! 
Nu har det gått över ett halvår sedan jag skrev sist, det tror jag aldrig hänt tidigare. Jag ber förstås om ursäkt, livet kom mellan! Om 2018 var händelselöst så har 2019 varit lite mer händelserik hittills. Vi har köpt lägenhet och flyttat. På våren blev vårt fokus att gå på visningar, alla söndagar och ofta även någon vardag. Jag kan inte säga hur många visningar vi var på men det var många iaf. Och till slut fastnade vi för en lägenhet i ett område som inte ens var aktuellt från början. Vi fastnade för den stora balkongen och att det vetter mot en skogsdunge. Vi flyttade i maj. Jag kan inte säga att vi är helt iordning ännu, det finns lite småsaker att göra men vi är nöjda. Det ska bli skönt med om inte lägre boendekostnader så lite mer sparande till oss själva när vi amorterar och det är så skönt att veta att den här lägenheten är vår och att vi inte behöver flytta om vi inte vill. 
När det gäller jobb är jag fortfarande hyrläkare. Jag var på ett uppdrag i 4 månader i vår och blev erbjuden fast tjänst men var inte nöjd med den erbjudna lönen plus avståndet på ca 50 min till vår nya bostad så jag tackade nej. Är nöjd med det efteråt. Jag har en intervju i slutet av den här månaden som jag hoppas på. Ärligt talat har jag tröttnat på flängandet, nya ställen och framför allt alltför tung arbetsbelastning. Jag minns första tiden jag jobbade som hyr och hade hur mycket energi som helst och pendlade långt, tog många patienter, hoppade över raster och jobbade över, det orkar jag inte längre. Jag skulle uppskatta en mer uppstyrd tillvaro nu. Så håll tummarna för mig. 
Jag har fått ett nytt intresse som gränsar lite till besatthet. Jag har blivit växtintresserad. Jag har alltid gillat blommor men nu har det blivit något jag måste syssla med varje dag. Jag har köpt många växter och sticklingar av privatpersoner via nätet, jag har köpt krukor etc. Bara förra veckan la jag ca 1200 kr på växtrelaterade saker. Får hoppas att det var en extrem vecka. 
Jag har också inlett projektet ta körkort här i vår. Jag var på 2 veckors intensivkurs i april, var sedan tillbaka på körskolan 2 dagar i maj och yttetligare 1 veckas kurs i juni. Jag skrev godkänt teoriprov första gången men kuggade körprovet. Så nu har jag det som projekt resten av sommaren. 
Ja det var lite uppdatering från mig! Tack för att ni tittar in. 
Hej så länge! 
 
 I januari fyllde jag 35 år

(null)
Jag och mamma var på konsert ihop i Stockholm 

(null)
Jag och sambon la några pussel under våren
 
(null)
En nyfunnen god vän fyllde 30 och vi firade henne i Töreboda 

(null)
Goda vänners dotter fyllde 3 år

(null)
Vi 3 var på slottet 

(null)
Jag och sambon hann äntligen se körsbärsblomningen 

(null)
Risk tvåan 

(null)
Alla prospekten vi hade sparat 

(null)
Besök i Sundsvall 

(null)
Sambon skaffade fast jobb och firades på Vassa eggen 

(null)
Anna fyllde 40

(null)
Besökte Prag tillsammans med Maritha

(null)
Växtgalen 

(null)
Våra egna jordgubbar 

(null)
Min plantering 

(null)
Körskola i juni 

(null)
Midsommar 

(null)
Adrian fyllde 1 år 

(null)
Palettblad 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: