callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Julstress

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag är lite drabbad av julstress. Man kan tycka att det är konstigt ioma jag inte ska fixa "jul" själv här hemma utan vi åker bort. Till saken hör väl att jag jobbar alla dagar vårdcentralen håller öppet så jag har inte tagit ledigt. På måndagkväll efter jobbet åker vi till Värmland. Vi ska träffa både min och sambons  familj och förhoppningsvis också vänner. 
På nyår har vi bjudit hem några vänner. Förra nyår var vi faktiskt själva så jag tänkte det skulle bli kul med lite fest. Och så fyller jag år 4:de januari och har bjudit hem några kompisar. Så det är verkligen aktiviteter inbokade härifrån framtill 7:de januari. En tid som ska vara till vila blir en tid då vi har planerat en massa saker, roliga saker visserligen men ändå inte så mycket vila. Därav stressen. 
Idag var jag hos min frisör. Efter det åkte vi till Barkarby Quality Outlet som är ett favoritmål för oss. Jag lyckades köpa samtliga julklappar till sambon där, fler saker än jag trodde och allt inom budget. Jag är väldigt nöjd och tror han kommer bli nöjd med. 
På kvällen hade jag en hemsk huvudvärk och fick faktiskt lägga mig och vila ett par timmar. 
Jag längtar egentligen till mellandagarna, då vi är hemma igen och inte har så mycket planerade just några dagar. 
Ja, ha nu bra sista dagar 2019 så hörs vi snart! 
Cheers! 

(null)
På Häringe slott

(null)

(null)

(null)
Julkonsert på Franska reformerta kyrkan på Östermalm 

(null)
Vår julgran 

(null)
Snällaste sambon kör mig till frisören och väntar på mig där

(null)
Fix inför jul 

(null)
Maten på Barkarby, på Outleten finns bara en turkisk restaurang men de har god mat och bra priser 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: