callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Vecka 1

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag har tagit 6 veckors jobb och har avklarat första veckan. Det var en tuff vecka med fler patienter än vad det fanns tid för, några timmars övertid och så 2 timmars pendling per dag. En del av patienterna var också svåra, tror jag har haft 2-3 sjukskrivningar per dag, nångra av dem långtidssjukskrivna med komplex sjukdomsbild. Jag har inte upptäckt men fått påminna en patient om cancer som hen har och jag har haft några patienter från LSS boenden som kommer för läkemedelsgenomgång. Och helatiden är patienterna ungefär 20% för många så man hinner exakt med dagens patienter och hinner inte kolla alla provsvar som kommer in. Jag är inte blyg så redan dag 1 skickade jag 3 meddelanden till chefen på stället om arbetsbelastningen och i fredags hade vi dessutom ett samtal. Jag fick iaf till en timmes extra admintid till veckan, den kommer inte räcka på långa vägar men förhoppningsvis hinner jag kolla igenom en del av provsvaren. Det är tyvärr så det ser ut i primärvården på flera håll. Efter jobbet hann jag inte göra annat att äta och  se på någon serie. I fredags fick jag feeling trots att jag var supertrött och jag och sambon var ute och åt efter jobbet på Söder och så var vi på bio och såg Unga Astrid. Jättebra och välgjord film. På lördag gick vi en långpromenad på över 2 timmar och tog också en fika. Resten av dagen var vi hemma. Idag har vi städat och storhandlat. Jag känner mig inte direkt utvilad utan var trött både igår och idag. Från och med nästa vecka ska jag sluta kl 16 två dagar i veckan och även vara ledig varannan onsdag. Hoppas hinna träna lite under veckorna då.
Hoppas ni har haft en bra helg! 
Vi hörs! 
 
Dessert på matboden i fredags 
 
Lördagspromenad 
 
Årstaskogen
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: