callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Semester

Kategori: Allmänt

Hej på er! 
Nu är vi på sista semesterveckan. Vi har varit lediga i 4 veckor. Första veckan var vi hemma då sambon var förkyld. Andra veckan åkte vi till Värmland och träffade både våra familjer men även vänner. Tredje veckan åkte vi till England. Vi kom hem igår. Resan var lyckad, vi var i London 4 dagar och så var vi på landsbygden i 4 dagar och vandrade. Vi hade inte planerat så mycket i förskott så det blev relativt spontant och vi träffade en del folk som hjälpte oss med olika saker. Vandringen var superskönt, en av dagarna kom jag på mig själv efter mpnga kilometer att jag inte hade tänkt en enda negativ el jobbig tanke på hela dagen. Det måste vara motionens och naturens effekt på hjärnan. Att vara i London var också spännande, alltid kul med miljonstäder som har sin egen puls. London är så sjukt internationell och man möter verkligen människor från världens alla hörn. Vi bodde i Peckham och jag vill faktiskt tillbaka dit, så många etniska restauranger jag vill testa. 
Allt som allt har semestern varit jättebra. Bra mix av vila och aktivitet. 
Jag börjar jobba på måndag. Ska vara på en och samma vårdcentral utanför Stockholm i 5 veckor och sen 1 vecka på annan ort. Ser framemot att jobba och hoppas arbetsbelastningen blir mänsklig. 
Nu ska jag läsa lite innan vi äter middag, sovmorgonarna gör att hela dagen förskjuts.
Vi hörs!  
 
På National gallery i London, alltid imponerande 
 
På indisk restaurang med sambons syster och hennes sambo som bor i London 
 
Vi började vandra i staden Winchester 
 
Vandring längst med South downs way i södra England 
 
Naturen, vi hade fint väder alla dagarna 
 
Moi
 
Vi besökte också Kuststaden Portsmouth som jag tyckte var charmig 
 
På färjan över till Hayling Island 
 
Vi hamnade på en superlyxigt Air B&B i Langstone 
 
På Harrods i London kände vi oss fattiga 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: