callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

På väg

Kategori: Allmänt

Hej! 
Det är första gången den här veckan som jag är utanför lägenheten. Förkylningen är bättre men ena ögat är lite svullet och skaver. Jag har sovit 4 timmar inatt. Jag kände iaf att det var dags att jobba. Med dessa 2 dagar som är kvar av veckan kommer jag avsluta 7 veckors jobb och så ska jag vara ledig 2 veckor. Det inleder vi med en resa till Värmland i helgen. Det ser jag framemot. 
Jag ser på en serie som heter The Affair på Netflix. Kan rekommendera den, den är spännande men också psykologisk. Historien byggs på en rad karaktärer som den ena är trasigare än den andra, men ändå välfungerande. Jag undrar, hur kommer det sig att vi vill ha vår underhållning full med drama och intriger? Samtidigt söker vi ju ett liv i harmoni och med så lite drama som möjligt. 
Det slår mig att vi människor nog inte är gjorda för enkla problemfria liv. Vi vill inte lida men samtidigt hör små portioner av lidande till livet. Mänskliga relationer är fulla av fallgropar och förr el senare sårar vi någon som står oss nära, med el utan avsikt. 
Nu vill jag inte propagera för ett liv fullt med drama men jag vill säga att stunder av att man känner sig olycklig, sårad och orättvist behandlad hör till livet. 
Vi strävar efter perfektion men det är skavankerna hos andra människor som lockar. 
Det var mina djupa tankar från pendeln på väg till Nynäs. 
Vi hörs! 
 
Varför är vänster öga svullet? Jag gissar på virusorsakad konjunktivit. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: