callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Härliga dagar

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag har min andra lediga vecka. Igår hade jag en läkartid för att kontrollera en hudförändring. Jag tycker det är jobbigt att vara patient. Läkaren satt och skrev journalen medan jag var på rummet och tittade knappt på mig. Efter det var jag och åt lunch med min konsultchef på Dedicare som jag har haft mycket kontakt med men aldrig träffat. Det är hon som bokar alla uppdrag åt mig. Det var faktiskt trevligt. Vi satt ute och åt lunch och jag fick lära känna henne lite men också ställa frågor jag har haft. Hon är ung men verkar luttrad och kunnig. Vädret var jättefint och efter lunchen gick jag lite i affärer. Just då kände jag en känsla av välbefinnande som sällan infinner sig. Fint väder, ledighet och en trevlig lunch där jag får höra att min karriär är säkrad för tillfället var det som behövdes. 
 
Idag har jag städat. Jag fattar faktiskt inte hur alla par där både jobbar heltid hinner hålla efter hus och hem. Det tar tid att städa tex. Vi städar aldrig på vardagar. Därmed får vi lägga helgdagar på det. Det är helg 2 dagar i veckan, 2 dagar då man ska hinna vara social, städa, storhandla, slappna av och helst träna också. Gud! Att vi orkar. Lägg sedan till ett par barn så fattar jag faktiskt inte hur man löser ekvationen. Dessutom noterar jag nu när jag är ledig hur få timmar sambon som jobbar är hemma. Han lämnar hemmet kl 6.40 och är hemma kl 18 i bästa fall. Exakt så har jag det också när jag jobbar. Det ger 4 vakna timmar hemma, det är ju sjukt.
 
Det är iaf välgörande att vara ledig. Efter städningen tog jag en långpromenad i Årstaskogen, många joggare, cyklare,hungägare etc ute. Jag tittade på 2 fina svanar. 
Imorgon har jag inget planerat, får väl ta mig an städningen av ytterligare en del av lägenheten, gå en promenad och bara vara.
Nästa vecka ska jag vara på en vårdcentral i stan och även veckan därpå. Det slår mig att det är första gången jag får uppdrag i innerstaden. Därefter bär det av mot Kalmar län i 2 veckor och sedan har jag ledigt igen. Det blir nog fint. Vi har fortfarande inga planer för midsommar. 
Nu har sambon gått och lagt sig men jag är inte trött pga lång sovmorgon, tänkte läsa på lite om TBE,vi måste vaccinera oss eftersom vi börjat gå mycket i skogen. 
Vi hörs! 
 
Liljeholmstorget i närheten av oss 
 
Dagens lunch intogs på balkongen, skulle vilja ha en färgglad duk till bordet 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: