callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Dag 3 hemma

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag är fortsatt förkyld, har nu gått över till det charmiga stadiet när näsa och ögon rinner och man nyser helatiden. Har nu varit hemma i 3 dagar. Jag är väl inte världsbäst på att sitta hemma och längtar nu lite smått till jobbet. 
Efter den här veckan hade jag tänkt vara ledig 2 veckor. Därefter vill jag jobba 4 veckor men har inte fått några uppdrag ännu.
Jag räknade på min inkomst sedan jag började jobba som hyrläkare. Om man räknar fom januari tills nu har jag haft i snitt samma inkomst som tidigare när jag hade ett fast jobb. Om man då räknar in att jag inte får någon tjänstepension så har jag alltså gått back någon tusenlapp per månad. Vi var ju borta hela februari iofs och räknar man bort den månaden har jag tjänat något bättre än tidigare. Det är lätt att haka upp sig på veckolöner som låter höga men när man betalat skatt och räknar bort tjänstepensionen och att man inte jobbar heltid så blir verkligheten en annan. Jag tror dessutom att det tar ett tag att komma igång i hyrbranschen. 
När man är sjuk har man mycket tid att fundera. Jag är faktiskt lite trött på ett flackande liv. Det vore skönt med en egen bostad och kanske ett fast jobb. Samtidigt vet jag med mig att jag är rätt dålig på att leva ett inrutat liv där varje dag är den andra lik. Tror rent generellt att människor som gillar rutiner och vardag har ett enklare liv. Jag vill ofta att det ska hända saker, att man ska vara med om något nytt. Jag antar att allt reder ut sig så småningom. 
Nu ska jag återvända till min serie The Affair som fanns på HBO tidigare men som nu även finns på Netflix. Imorgon tänker jag jobba oavsett för nu är jag trött på att vara hemma. Får se om jag el patienterna är snorigast! 
Förresten måste jag gratulera min mamma på födelsedagen, idag fyller hon 57 år! Grattis mamma! Jag ringde nyss men hon satt i möte på jobbet så jag får försöka igen senare. 
Vi hörs! 
 
Mycket bekymmer har vi haft med dessa badrumskorgar från Ikea som absolut inte går att sätta fast, kasta el reklamera? 
 
Skickade sambon på sockerjakt igår, är man sjuk så är man 
 
Grattis på födelsedagen mamsen! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: