callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Sommar

Kategori: Allmänt

Hej på er! 
Just nu är Vi lediga en vecka. Vi förbereder oss för att åka till Värmland där vi ska jobba hela juli. Det är lite jobbigt att lämna sitt hem en hel månad, vem ska ta hand om posten och vattna blommorna? 
Vi var hemma över midsommar och var själva. Det var en riktigt lugn helg. Vi var ute och vandrade på midsommarafton och även på söndagen. Jätteskönt! 
Igår var vi ute med några bekanta och såg på Iran-Portugal matchen. Så himla bra spelat av Iran och resultatet blev oavgjort. Efter matchen promenerade vi lite i stan innan vi åkte hem. En riktigt fin kväll. 
Idag har vi hämtat ett gigantiskt paket från Zalando. Det innehåller några väskor jag beställt för att kunna välja ut en till mamma. Lite grejer till mig själv var det ju också. 
Imorgon kommer min sambos bror på besök. Vi har varit relativt asociala och det är faktiskt första besöket vi får sedan vi flyttade in i den här lägenheten i mars. 
Idag ska vi åka iväg och handla lite mat men även skor till vandringen. Så fort det regnar behöver man vattentäta skor och just nu går vi i joggingskor. 
Jag har på sista tiden jagats av tankar på allt jag inte har. Tror jag måste ställa om mitt tankesätt om jag vill vara lycklig. Jag har det bra, har en sambo jag tycker om, alla dem närmaste är friska, är själv frisk, har en utbildning som gör att jag alltid har ett jobb, ett välbetalt sådant dessutom och jag tycker om mitt yrke. Jag har vänner även om de nu är lite utspridda. Om man bara kunde fokusera på det som är bra och tänka mindre på saker man eventuellt saknar tror jag att man skulle vara lyckligare. 
Hoppas ni har en skön sommar! 
Vi hörs! 
 
 
Sist vi var ute, järvafältets naturreservat 
 
Igår åt jag lunch med en kompis i Kista. Hon bjöd på jättegod Meze tallrik
 
Vi fyra såg på Iran-Portugal matchen igår, sjukt spännande 
 
På promenad i stan efter matchen, vädret var fint 
 
Sambon bär hem det enorma paketet

Kommentarer


Kommentera inlägget här: