callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Sedan sist...

Kategori: Allmänt

Hej! 
Nu var det länge sen jag skrev sist.
Sedan sist jag skrev har min sambo fyllt år. Han fyllde på en vardag så vi firade honom helgen därefter med ett restaurangbesök. 
Jag jobbade 2 veckor på en centralt belägen vårdcentral i Stockholm. Många patienter per dag, relativt stressigt och många amerikanska turister och utländska medborgare som jobbar på internationella företag i city. Det var en annorlunda erfarenhet. 
Förra veckan åkte jag till Småland för ytterligare 2 veckors jobb. Jag har jobbat i Kalmar län en gång tidigare men nu kom jag till en ny stad. Det är en kuststad. Jobbet flyter på fint och under veckan hann jag även med ett par strandbesök efter jobbet. I helgen kom min sambo på besök från Stockholm. Vi var bjudna till en av läkarna på vårdcentralen. Så hemskt trevligt att välkomnas hem till någon man har känt i knappt en vecka, vissa människor är något extra! Vi har också hunnit med en liten mygg och fästingfylld vandring på ostkustleden och strandhäng och restaurangbesök. 
Just nu känns livet toppen, jag kan inte fatta att vi har haft så fantastiskt fint väder i över en månad, det ger mycket energi. Det är kul att vara i en ny stad och se sig omkring och efter veckan som kommer är jag dessutom ledig resten av juni. 
Vi hörs! 
 
På väg till restaurangen i gamla stan för att fira min sambo 
 
Mr handsome 
 
Tog fika på ett café efter restaurangbesöket 
 
Sommar i Småland 
 
På jobbet 
 
Nationaldagen vid havet 
 
Boken jag läser 
 
Pimpade den lånade lägenheten med liljor som jag köpte för 20 kr på mataffären
 
1 mil på ostkustleden 
 
Mitt hjärta 
 
Vi två i Småland 
 
Middag innan sambon åkte tillbaka till Sthlm 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: