callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Snabba doktorn

Kategori: Allmänt

Hej! 
Idag jobbade jag på närakuten 17-22. Det var en ok kväll men blev ändå stressigt för närakuten har bytt huvudman, från Aleris till landstinget och med det följer lite ändringar i hur man dokumenterar. Jag inser alltmer att en tillvaro utan fast anställning ändå blir rätt stressig. Jag är ledig en del men när jag jobbar så är det snabba ryck och många patienter på en gång och korta tider. Jag jobbar även onsdag och fredagkväll och nästa vecka blir det hyrjobb igen. 
Jag avråddes från att ta tunnelbanan hem efter jobbet då det hade varit en skjutning precis vid stationen. Sambon fick hämta mig. Lite konstig känsla att befunnit sig några hundra meter från platsen där det hände och ca 1 timme innan passerat stället det hände på. Offret var kriminell och enbart 25 år gammal och dog. 
Imorgon är jag ledig och det ska bli skönt. Är rätt hemkär av mig just nu och vill knappt gå ut om jag inte måste. Vi får se vad jag hittar på. 
Vi hörs!    
 
En bok vi hittade på ÖB
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: