callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Osäkerhet

Kategori: Allmänt

Hej! 
Ännu en morgon på pendeln. Även om det har varit en kul vecka jobbmässigt så ska det bli jätteskönt med helg, att få sova lite längre och ta det lugnt. Nästa vecka jobbar jag dessutom bara 3 kvällar. Längtar efter lite fritid.
Att inte ha en fast anställning är smått stressigt eftersom man helatiden måste planera och se till att skaffa uppdrag. Det behöver man inte tänka på när man har ett vanligt jobb. Jag jobbar just nu för 2 olika hyrbolag och även på en närakut. Det är lite pyssel att pussla ihop jobb på alla 3 ställen. Hittills har det inte funnits mycket hyrjobb i Stockholm utan jag har fått ta mig en lång sträcka utanför stan. Närakuten är som tur är 5 min bort med t-banan så det är skönt. Snart ska vi vara lediga 4 veckor, alltså hela februari men jag tänker redan på mars och att jag måste fixa uppdrag då. 
Lite så ser livet ut just nu. Många mail fram och tillbaka till kontaktpersonerna på bolagen. 
Ha en fin dag! 
Tjingeling! 
 
Jag hade 9 min tillgodo imorse innan pendeln kom så jag hann köpa en kopp te
 
SL- kortet har verkligen varit värt sina 860 kr den här veckan då jag har åkt ca 3 timmar per dag 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: