callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Närakuten

Kategori: Allmänt

Hej! 
Idag vaknade jag som vanligt lite sent. Åt frukost i lugn och ro och kollade på en serie. Sedan gick jag till biblioteket och förnyade mina lån och reserverade nästa bok i sviten om vänninorna i Neapel. Efter det var jag på gymmet. Har varit dålig på att träna på sistone tyvärr. Det blev lite cross trainer och lite löpband, sammanlagt 35 min. Sedan handlade jag mat, hem och lagade mat och åt och sen blev det bråttom till jobbet. 
Vid Rinkeby t-banestation hade de lagt ut blommor till mordoffret som sköts ihjäl i måndags. Det är tydligen andra dödssjuktningen i Rinkeby på 2 veckor. Så hemskt. Jag har blivit intresserad av fallet då det hände så nära där jag jobbar men det finns inte mycket att läsa om det. 
Arbetspasset gick bra, vi hade bara ett par patienter efter  20.30 så det var en relativt lugn kväll. Jag fick rycka in och försöka lugna en pappa som var där med sitt barn och var missnöjd med den andra doktorns bemötande. Det blir fel i kontakten ibland mellan patient och doktor, så är det nog i alla yrken där man jobbar med människor. Jag tog iaf in dem till mig och gjorde en ny undersökning och ställde förstås exakt samma diagnos som kollegan. Jag och den andra doktorn hann prata en del vilket aldrig händer, han var dubbelspecislist och en intressant person. 
Sambon hämtade mig och hade så mycket att berätta. Till slut gick han och la sig motvilligt. Han börjar ju tidigt på morgonen.
Nu sitter jag i soffan under min filt och ska läsa lite innan jag lägger mig. 
Imorgon är jag helledig, så skönt! 
Vi hörs! 
 
Blommor till dödsoffret i Rinkeby
 
Jag tror skjutningen skedde här, det är stängt iaf
 
På väg hem från gymmet
 
Enkelt och gott! Gnocchi, pesto, stekta grönsaker och mozzarella 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: