callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Ledig dag

Kategori: Allmänt

Hej! 
Idag var jag ledig. Hade inget alarm på och vaknade sent. Käkade frukost och såg lite på en serie på Netflix, One day at a time. Sedan diskade jag och vek all tvätt från igår. Jag är verkligen ingen stor vän av hushållsarbete, det tar tid och är inte kul helt enkelt. Min sambo har samma inställning till det hela så det finns alltid något att göra/ städa i vårt hem. Sambon kom hem och vi åt en sallad och har kollat på serier sedan. Dagen har inte varit spännande men ändå skönt att bara vara hemma och pyssla. Jag ska läsa lite innan jag lägger mig. 
Imorgon jobbar jag kväll och ska försöka hitta på något på dagen. 
Vi hörs! 
 
När man är ledig hinner man rensa väskan. Handskar, plånbok, 7 pennor, kvitto, SITS kort till jobbet, nycklar, bankkort, papper med koder till jobbkortet, min gamla namnskylt, minttabletter som reklam för 1177, tre läppstift, en läppenna och läppbalsam, nässpray, kloka listan (reklistan) och lås och slutligen en lampa märkt med pil, en udda sak att ha i väskan. 
 
Att börja morgonen i lugn och ro, koppen är julklapp från mamma 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Ser mysigt ut!

    2018-01-10 | 12:48:42

Kommentera inlägget här: