callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Dag 2

Kategori: Allmänt

Hej! 
Den här veckan jobbar jag på en vårdcentral i Nynäshamn. Det innebär en resa på lite över en timme enkel väg. Igår träffade jag 30 patienter. Det ska vara infektioner men självklart blir det lite annat också. Igår hann jag ta 15 min lunch, inga raster och jobbade till 18. Sedan glömde jag byta pendel så jag hamnade i Solna och som tur var hämtade min sambo mig där. Han hade dessutom lagat mat så det var skönt. Just hushållsarbetet blir svårt att hinna med sådana veckor då vi jobbar långt bort båda två. Samtidigt kan jag trösta mig med att nästa vecka jobbar jag bara 3 pass och kommer ha massa fritid. Även om det är mycket att göra är det intressant för man vet inte vad som dyker upp. 
Vi hörs! 
 
Jag har preppat med tetermos då resan tar lite över 1 timme, jag slipper byten iaf 

Kommentarer

  • Henrik Persson säger:

    Välkommen till Nynäshamn!

    Svar: Tack! Känner vi varandra? 😊
    Nasha

    2018-01-16 | 16:43:27

Kommentera inlägget här: