callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Bra dag

Kategori: Allmänt

Hej! 
Idag var jag ledig. Hade lyckats stänga av mitt alarm i sömnen så jag sov 10 timmar. Det ni! När jag väl vaknade åt jag frukost och kollade lite på min serie och läste lite. Läser Fladdermusmannen av Jo Nesbø, spännande bok.
Efter det dammsög jag hela lägenheten. I dem flyttar vi har gjort har våra dammsugarpåsar kommit bort. Dammsugaren är av märker Andersson och kostade 299 kr. Säljs bara på NetonNet och även så dess påsar. Ett värdsligt problem men nästa gång får det bli ett välkänt märke på dammsugare så man slipper leta ihjäl sig efter påsar i butik. 
Sedan bar det av till bibblan och hämtade boken jag hade reserverat, trodde inte jag skulle få den så fort. Bibliotek är bland det bästa jag vet, tillgång till så mycket litteratur helt gratis. Det är till sådant våra skattepengar går och jag är helt nöjd med det. 
Därefter till gymmet och sprang 30 min på löpbandet. Kan inte kalla det intervaller men jag springer iaf i lite olika tempo, det får tiden att gå snabbare. 
På väg hem handhade jag och sambon var redan hemma. Han hade beställt kläder från Zalando för första gången och hade lite modevisning för mig. 
Jag lagade mat och sedan har vi ätit och kollat på Stranger things. Det har varit en fin dag. Enda jag kan anmärka på är dygnsrytmen, det är svårt att gå upp tidigt dagen efter ett jobbpass som slutar 22.00.
Imorgon kör jag sista passet för veckan och sedan tar vi helg. 
Vi hörs! 
 
På gymmet, svettig och nöjd 
 
Sambons första Zalando, jag beställer några gånger per år men har alltid en korg där som jag leker med, bra tidsfördriv 
 
Middag, ugnsrotsaker och lax kryddat med paprikapulver, gurkmeja och vitpeppar 
 
Kvällens snack, dippen gör jag på 3 procentig yoghurt 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: