callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Koh Lanta

Kategori: Allmänt

Hej! 
Vi flydde från bungalowen vi bodde i igår. Precis innan vi skulle sova såg vi en stor svart kackerlacka innanför vårt myggnät som vi fick jaga bort. Det var så lyhört så jag somnade inte förrän kl 3 och det fanns absolut inga affärer el restauranger i närheten, helt öde. Så imorse fick sambon hitta nytt boende. Vi flyttade oss till ett hotell i mer centrala delar av ön och var sedan på Long beach som är väldigt populär bland svenskar. Och det märktes att det är en svensk strand, tidigare har vi knappt träffat några andra från Sverige på Koh Samui el i Krabi men nu hör man svenska överallt. Av någon märklig  anledning fick det mig att förlora lite av semesterkänslan, det kändes nästan som att vara hemma igen. Ikväll har vi ätit nära hotellet och gått omkring lite. Det är ganska dyrt här i jämförelse med dem andra ställena och hotellen verkar vara fullbokade. Jag måste säga att jag inte riktigt ser charmen med Koh Lanta. Long beach var den absolut finaste stranden vi varit på under resan men ön känns trång, smutsig och inte särskilt genuin i övrigt. Vi stannar förmodligen ytterligare en natt men sedan drar vi vidare om det går. 
Vi hörs! 
 
Matmarknad Koh Lanta 
 
Det enda vi har ätit från matstånd hittills är pannkakor, det är kul att titta dock 
 
Moi
 
Jag igen 
 
Jättegod pizza och pommes

Kommentarer


Kommentera inlägget här: