callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Allt jag inte minns

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag har läst en utmärkt bra bok. Många har nog läst Ett öga rött av Jonas Khemiri. Även Allt jag inte minns är skriven av honom. Boken handlar om en kille som heter Samuel. Vi vet redan från början att Samuel kommer att dö. Berättarrösterna är några olika, varje berättarröst berättar ett stycke i taget om förloppet ur sin egen perspektiv. De andra huvudpersonerna är Vandad, Samuels kompis som dessutom delar lägenhet med honom, Laide, en tjej som Samuel har haft ett förhållande med och Panter, Samuels barndomskompis. Stämningen är ödesdiger och jag älskar hur Khemiri skriver, berättelsen är på något sätt drömsk men också väldigt ärlig och naken. Jag sträckläste iaf den här romanen. Ska försöka låna allt som finns av Khemiri senare. 
Vi hörs! 
 
En riktigt bra bok 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: