callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Resumé 2018

Kategori: Allmänt

 
Hej! 
Nu går 2018 mot sitt slut. 
Det har varit ett bra men relativt händelselöst år, iaf med mina mått mätta. Under 2018 kom jag igång med hyrläkarjobbet. Jag hann jobba för 4 olika hyrbolag, vara på 11 olika vårdcentraler, 1 närakut och 1 neurorehab. Jag har jobbat i 4 olika län. Jag har varit hemifrån 12 veckor pga jobb men har också varit ledig mer än jag någonsin varit tidigare. 
Inför 2018 önskade jag mig ett bra monetärt år och det har jag verkligen haft, årsinkomsten kommer landa på högst hittills och vi har kunnat spara en hel del till vår blivande bostad. 
Jag och min sambo har varit tillsammans ännu ett år, inga större händelser har skett i vår relation men självklart har vi kommit varandra ännu närmare och lärt känna varandra ännu bättre. 
När det gäller resor har det blivit 3 st, Thailand 4 veckor, England 10 dagar och Spanien 1 vecka. Vi har kommit igång med vandring, gått ganska ofta både på våren och sommaren och hoppas kunna fortsätta med det under 2019. Sambon hade dengue under 2019 vilket fick oss att erfara thailändsk sjukvård och att hemförsäkring är en bra grej att ha. 
Jag har lärt känna 3 nya vänner. Två via jobb och 1 som jag träffade på en fest. 
Alla familjemedlemmar har hållit sig friska och ingen i närheten har gått bort. 
Vi har flyttat en gång inom Stockholm. 
Man kan sammanfatta 2018 som ett relativt intensivt år jobbmässigt men ändå med många sköna lediga veckor insprängda. Privat så har året varit väldigt lugnt. 
Inför 2019 har jag förstås några önskningar. Jag hoppas verkligen vi blir med lägenhet. Nu är det dags för att äga vår egna bostad känner vi. Jag hoppas både vi och våra närmaste fortsätter hålla sig friska. Jag hoppas vi skaffar varsitt fasta jobb som vi trivs med då vi båda tröttnat lite på att flänga omkring. Jag hoppas vi hinner umgås med våra vänner och jag skulle vara supernöjd om jag får lära känna iaf 1 ny person under året. 
Tack för att ni läser! 
Ha nu en god fortsättning! 
 
Sista veckan 2018 tillbringas i Spanien 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: