callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Ledig måndag

Kategori: Allmänt

Hej på er! 
Jag fick ytterligare en veckas ledighet eftersom jag inte hittade något uppdrag den här veckan. Det gör mig inget, förra veckan som också var ledig passerade väldigt fort. 
Idag kom jag upp sent. Sambon åker ju kring 7-tiden och jag vaknade då och hade svårt att somna om så jag sov lite upphackat. Efter frukost tog jag kontakt med dem vårdcentraler jag ska vara på dem kommande veckorna. Jag ska till 2 helt olika orter jag inte besökt tidigare. Jag tog även kontakt med personer som erbjuder boenden på dessa ställen. Allt sånt tar tid. Hela förra veckan var jag dessutom orolig för om jag skulle hitta några uppdrag överhuvudtaget. Men man lär sig att hantera den sortens stress. 
Jag reserverade också ett gäng böcker som jag vill läsa på bibliotekets hemsida. Jag läser fortfarande men mycket mindre än tidigare tyvärr. När jag jobbar borta läser jag nog lite mer än när jag är hemma så nu ska jag passa på. 
På eftermiddagen åkte jag och mötte sambon som jobbar i Farsta just nu. Vi var och kollade på en lägenhet där. Det var ett tag sen vi var på visningar och det måste vi börja med igen. 
Väl hemma var vi båda ute och sprang. Jag har börjar läsa en bok som heter Hjärnstark som handlar om fördelarna med träning, skriven av en läkare som är psykiater och träningsintresserad. Så långt tycker jag att det är en riktigt bra bok. 
Jag sprang förstås sakta och inte alls långt då det är första gången på länge som jag springer. Mitt mål är nu att springa 3 gånger i veckan, distans och snabbhet kvittar bara jag gör så gott jag kan. Håll tummarna för mig! 
Nu är det läggdags men jag är inte trött pga sovmorgonen, imorgon ska jag försöka gå upp samtidigt som min sambo. 
Det är verkligen lyxigt att vara ledig, att hinna reflektera lite och ta hand om sig själv. 
Hoppas ni får en fortsatt trevlig vecka! 
Ciao! 
 
Vandring i helgen, 14 kilometer på Roslagsledens första etapp
 
Det enda vandringen har kostat oss hittills, investerade i varsitt par kängor 
 
Hade lunchgäster igår som hade med sig goda persiska kakor 
 
Och ytterligare en present, vi har blivit med lergryta, ska bli spännande att testa 
 
Beställde lite grejer på Apotea i lördags, paketet kunde hämtas på söndag via Instabox, sjukt snabb leverans kostnadsfritt 
 
Dagens frukost och läsning 
 
Svettig efter min korta löprunda

Kommentarer


Kommentera inlägget här: