callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Aktiv måndag

Kategori: Allmänt

Hej på er! 
Jag är bortrest i jobb igen. Åkte från Centralen igår och tåget var naturligtvis över en timme försenat men kom iaf fram 21.15. Jag befinner mig i Västra Götaland. Boendet är en mysig B&B som drivs av ett pensionärspar. Tågstationen, boendet, mataffären och vårdcentralen ligger några 100 meter från varandra. 
Imorse kände jag mig lite trött på att vara en Vagabond- doktor men känslan försvann rätt snabbt. Anekdotiskt är det kul att jag var på just den här vårdcentralen några dagar som student på dem lägre terminerna. Det är säkert 8-10 år sedan. 
Arbetet flöt på bra idag. Journalsystemet heter något nytt men är exakt som Take care. Patienterna är något äldre även här.
Efter jobbet bytte jag om och gav mig ut på en liten joggingtur. Sprang längst med Göta kanal, hur vackert som helst. Var ute i 1 timme och sprang 40 min. 
Väl tillbaka handlade jag till en sallad och satte mig på innergården, fick där sällskap av frun i huset. 
Nu har jag duschat och läst lite och druckit en kopp te. Snart dags för att sova. Måste säga att 2 min gångavstånd till jobbet frigör mycket tid. 
Vi hörs! 
 
Köket på B&B
 
Björnbärsbuske på vårdcentralens innergård, får jag någonsin ett hus så ska jag skaffa en björnbärsbuske
 
Man kan äta bra även om man är bortrest 
 
Sallad på innergården 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: