callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Busy week

Kategori: Allmänt

Hej på er! 
Den här veckan har verkligen varit händelserik. I måndags hade jag ett otrevligt telefonsamtal med min chef som gjorde att jag hade ett litet break down på jobbet. Blev tröstad av de fåtal som var kvar på jobbet. Dagen efter tog jag till slut mod till mig och sa upp mig. Jag hade redan planerat att säga upp mig men hade tänkt vänta tills jag hittat nytt jobb. Nu blev det inte så. Beslutet känns bra. Livet är för kort för att slösas på jobb där man inte blir behandlad bra. Torsdag och fredag har jag varit på externat med alla andra ST läkare i Västerort. Kursen hölls på Hotell Skeppsholmen. Så fina omgivningar. Det var trevligt och föreläsningarna var också ok. Igår var vi på gymmet på kvällen, fredagsgym var lite av en tradition förra hösten som vi hoppas kunna återinföra. Efter gymmet lagade sambon mat och vi åt inte förrän 9, hann se ett avsnitt av Luther på Netflix innan vi ramlade i säng. 
Idag sov jag till 9.30, åt frukost och satt i soffan en bra stund innan jag tog mig till frissan. Har en jättefin frisör på Salong Idealist i Solna, kul att prata persiska, alltid mycket  folk här och trevlig stämning. 
Sambon jobbar i helgen. Vi får se vad vi hittar på när han kommer hem. Kanske åker vi till Ikea för att köpa röda ljus och andra julprylar. Iår är det sambons tur att pynta granen och han har högflygande planer. 
Jag ska fortsäta nu med att sitta här hos frisören och ta det lugnt. 
Ha en skön helg!   
 
Dagen jag sa upp mig var vi på taco bar och sedan på bio för att lyfta den tråkiga stämningen, såg Glass castle, helt ok film 
 
Med 2 ST-kollegor på externat på Skeppsholmen 
 
Med Gröna Lund i bakgrunden 
 
Kantarellrisotto på Hotell Skeppsholmen som är med i White guide 
 
Fredagsfys
 
Fredagsmys, glasspraliner från Lidl
 
Godaste juicen jag har hittat, köpt på Lidl och då har jag i princip testat alla juicer som finns i butik 
 
Just nu hos frisören 
 

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Stark du är som vågade säga upp dig när chefen behandlat dig dåligt! Hoppas du hittar en trevligare arbetsgivare 😊

    Svar: Tack! Vad snällt sagt! Det hoppas jag också! Håller er uppdaterade här på bloggen!
    Nasha

    2017-11-18 | 22:28:36

Kommentera inlägget här: