callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Skönt med ledighet

Kategori: Allmänt

Hej! 
Vad bortskämda vi har blivit med ledigheter, först påsk och nu första maj. Vi har haft en skön ledighet. I fredags träffade jag en kompis som var här i Sthlm på besök. Vi åt på Thai orkidé vid Medborgarplatsen, helt ok mat. I lördags var vi på gymmet, sen åkte vi till Mall of Scandinavia. Det är bara andra gången jag är där. Så stort. Jag köpte ett par jeans och en tröja. Sedan var vi på bio och såg Logan, bra film faktiskt. 
I söndags var vi på Kista galleria, sambon köpte en kostym eftersom vi ska på bröllop i juni. Sedan hälsade vi på min goda vän som har fått barn, så mysigt! 
Igår var vi på en långpromenad i Nackareservaten, en fin naturupplevelse inte alls långt ifrån oss. Det har varit en jättebra ledighet, vi har fått vila. 
Idag fyller min fina mamma 56 år, grattis mamsen!
Nu är jag på väg till jobbet, ha en fin dag! 
Vi hörs! 
 
Thai orkidé i fredags
 
Mall of scandinavia
 
Logan
 
Helgens höjdpunkt, vi fick träffa Mattia bara 10 dagar gammal
 
Här med sin fina mamma 
 
Nästan 2 timmars promenad i Nackareservaten
 
Har haft tur med orkideerna, alla 3 blommar samtidigt 

Kommentarer

  • Sara säger:

    Hej! Fin blogg! Vad roligt att du jobbar som läkare, läste lite att du pluggade psykologi tidigare. Jag undrar vad det var som gjorde att du bytte till läkarprogrammet och hur kom du in på programmet? Jag är också inne på att antingen plugga till läkare eller psykolog. Jag kan komma in på psykologprogrammet men för läkare måste jag höja mina betyg i några ämnen. Jag vet inte om det är värt det eller om jag bara ska gå psykologprogrammet i stället. Tacksam för all hjälp!

    Svar: Hej! Mitt mål var från början läkare, men efter 3 års kämpande för att komma in kände jag mig sugen på att börja plugga och då började jag läsa till psykolog. Jag hann bara gå en termin. Jag skulle säga att dessa 2 yrken är väldigt olika, du måste gå på var ditt intresse framför allt ligger. Jag tyckte psykologi var jätteintressant men lite för luddig för min smak, jag är mer naturvetare. Jag tog in mig på läkarutbildningen genom att läsa upp gymnasiebetygen, gick ut med 18,7 om jag minns rätt när Max var 20 och läste upp på komvux tills jag hade 20. Sedan hade jag högskoleprovet som skiljekriterium, där hade jag 1,7. Hoppas det här svaret är till någon sorts hjälp. Har du fler frågor så svarar jag gärna! Lycka till! 😊
    Nasha

    2017-05-09 | 17:02:36

Kommentera inlägget här: