callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Indisk lördag

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag har haft en lugn lördag. Vi la oss innan 22 igår så jag vaknade 9.30. Åt frukost och läste lite i en bok. Sedan vek  jag tvätt och gjorde mig iordning för en tidigt middag med sambon som jobbade idag. Vi hade bokat bord på Restaurang Ghandi på Folkungagatan på söder via appen The fork. Maten var god och vi testade naan med kokos som var söt och en indisk glass. Inredningen var dock tråkig, priserna var mitt i mellan. Om ni har bra tips på restauranger i Stockholm får ni gärna berätta! 
Nu är vi hemma och ska se på resten av Alice i spegellandet som vi började på igår. 
Ha nu en fortsatt trevlig helg! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Caroline säger:

    Jag har ätit på en mexikansk restaurang som heter Yuc. Jättegott och trevligt, rekommenderas starkt!

    2017-03-05 | 01:49:00
  • Caroline säger:

    Jag har ätit på en mexikansk restaurang som heter Yuc. Jättegott och trevligt, rekommenderas starkt!

    Svar: Ska kolla upp det, tack! 😊👍🏼
    Nasha

    2017-03-05 | 01:49:00
  • Jessika säger:

    Jag instämmer i carros tips! Sen gillar jag även supper (ligger på Tegnérgatan året runt men sen brukar de ha en pop-up på norra Bantorget på somrarna :)) och även södra teatern (Mosebacke). Sen i mitten av ringen i Skanstull ligger teatern. Är typ en bättre variant av K25 på Kungsgatan. En tio olika matställen att välja på (alla ställen kan kopplas ihop med en "kändiskock" så är typ en bakficka till deras riktiga restauranger) med bra mat och mysigt att sitta där och titta på folk :) Ätit mest lunch där men tycker kvällarna funkar också om man vill ha ett lite enklare och snabbare ställe.

    Svar: Tack, så många bra tips! Ska testa! 😊👍🏼
    Nasha

    2017-03-08 | 17:54:33
  • Jessika säger:

    Instämmer med Carros tips! Väldigt gott😍 Jag gillar även supper på Tegnérgatan (under sommaren brukar de även ha en pop-up på norra Bantorget!) och även södra teatern är bra :) Vill man ha lite enklare/snabbare/inte behöva boka bord så finns också teatern i ringen Skanstull. Är som k25 fast mkt mysigare! Är runt tio olika matställen (alla med en koppling till en "kändiskock" så typ som deras bakficka :)) så finns mkt att välja på och bra om inte alla i sällskapet vill ha samma! Har mest varit där på lunch men tycker kvällen funkar också men som sagt lite snabbare/enklare typ :)

    2017-03-08 | 18:36:14

Kommentera inlägget här: