callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Nusa dua, Bali

Kategori: Allmänt

Hallå där!
Det här är näst sista dagen på Bali. Vi flyger hem vid midnatt imorgon. Två veckor går väldigt fort.
Idag hade vi bokat en tur till Nusa dua som ligger så sydligt som man kan komma på Bali. Där hade vi också bokat ett paket med vattensporter. För knappt 1000 kr hämtade en chaufför oss på hotellet och körde dem ca 2 timmarna till destinationen Tanjung benoa beach och hela vattensportpaketet ingick sedan i det priset. Väl vid hamnen gick det undan. Först körde vi banana boat som naturligtvid kastade av alla, sedan körde vi jetski och efter det var tanken att vi skulle köra paragliding med de tyckte inte vindarna var rätt för det så det blev tubing istället. Efter det tog vi en paus och sedan åkte vi ut för snorkling. På båten var förutom oss bara indier och jag kände mig lite naken i bikini då inte ens männen visade någon hud utan i princip badade i kläder. Överlag är det bra att tänka på sin klädsel på Bali, de lokala kvinnorna bär sällan särskilt avslöjande kläder, shortsen slutar liksom nedanför knäna.
Snorklingen var ok men vi såg bara en enda sorts fisk.
Sedan var det dags att åka hem men vi bad chauffören att vänta och låg och solade och badade vid Nusa dua beach. Otroligt fina stränder även om de var långgrunda. Det blev också en sen lunch där innan vi åkte hem.
Allt som allt en mycket bra dag och jag känner knappt igen mig själv så brun som jag lyckats bli.
Ofta är det ju lite jobbigt att åka hem efter semestern men vi har spännande saker att se framemot. Vi har en vecka på oss att packa, sedan flyttar vi och ska börja på varsitt nya jobb. Det ser vi framemot. Jag trivdes så himla bra på min senaste arbetsplats, Ruds vårdcentral i karlstad. Det känns konstigt att inte komma tillbaka dit efter resan och få träffa alla trevliga kollegor där. Nu hoppas jag verkligen att det ska fungera bra även på nästa arbetsplats.
Imorgon innan flyget ska vi shoppa lite, gå på spa och bara ta det lugnt för nu vet vi vad 17 timmars flyg i sträck innebär.
Vi hörs!

Tanjung benoa beach nära Nusa dua där alla företag inom vattensporter håller till

Nusa dua, lugn och skön strand

Dragon fruit

Juicen av densamma

Jättegod mexikansk mat på Kangen taco and grill i Ubud igår

I sådana här kiosker kan man boka båtresor, dagsturer och taxi till flygplatsen till bra priser

Min sambo är inte förtjust i spindlar och den här jätten hittade vi utanför ett café, stor som en handflata