callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Första jobbdagen

Kategori: Allmänt

Hej! 
Idag var första dagen på jobbet. 
Det gick bra. Jag fick träffa min handledare och hängde med henne på några patientbesök. Jag måste lära mig journalsystemet Take care som jag inte jobbat i förut. Det blev viss förvirring om vilket rum jag skulle sitta i men jag hoppas det löser sig. Kollegorna verkar trevliga. Tyvärr tog det 80 min för mig att ta mig hem. Det är verkligen långt mellan lägenheten och jobbet. Vi får se om jag överlever detta. Väl hemma käkade jag en sallad men när stackars sambon kom hem och skulle laga mat till sig så kunde vi inte få spisen att fungera. Ja, alltid är det nåt. 
Nu är jag så trött så jag ligger redan i sängen. Inte direkt van att gå upp kl 6. 
Imorgon ska jag ta några egna patienter för att lära mig lite mer om journalsystemet. 
Vi hörs! 
 
Skönt med färgglada arbetskläder 

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Lycka till på nya jobbet och i nya staden! 😊

    Svar: Tack snälla! 😊💜
    Nasha

    2017-02-01 | 21:24:30

Kommentera inlägget här: