callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Sista dagarna på gamla jobbet

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Hur har ni det den här fredagen?
För mig har veckan varit en trött vecka. Inget speciellt har hänt men jag har varit trött. Exempel på patienter: Det tog 40 min att reda ut vad en patient ville trots mina raka frågor och då var det redan för sent att hjälpa hen med det då tiden var slut och nästa pat var på tur. En annan patient var 25 min sen till 30 min besök pga miss i receptionen. Så veckan har allt bjudit på lite jobbiga händelser. 
Jag var på ytterligare en intervju den här veckan. Vi får se. Har 2 kvar nu varav den ena jag hoppas på. Och ärligt talat är jag lite desillusionerad, jag tror verkligen att primärvården har sina problem och är tyvärr inte enklaste gebiten att ge sig in på. 
Och träningen har gått sådär då jag hade lite av ett nackspärr förra helgen som hängt kvar. 
Ikväll var det iaf skönt att komma hem, laga lite fredsgsmat och sitta framför en film. Vi såg War machine som min sambo ville se, en film med Brad Pit om kriget i Afghanistan och konstigt nog innehöll den enbart 10 min av faktiska krigsscener. Mycket handlade om politiken bakom krig. Intressant film och Brad är ingen dålig skådis. Nu har vi en rätt avslappnad helg att se framemot. Imorgon blir det gym, veckohandla och tvätta och på söndag ska vi gå på julkonsert i Gamla stan.
Hoppas ni har en skön helg och hinner vila upp er! God knows att jag behöver vila iaf! 
See u!
 
Häromdagen nedmysad i soffan 
 
Kvällens middag, oväntad god sojaburgare från Lidl 
 
Försök till nyttigare fredagsmys 
 
En kompis jag fikade med i veckan köpte den här i Vällingby centrum 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: