callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Lunch på stan

Kategori: Allmänt

Hej! 
Jag har haft ännu en sen natt och morgon. 
Vaknade runt 10 och hann inte mycket förutom att prata med konsulten på bemanningsbolag och göra mig iordning för lunch på stan. Än så länge har jag jobb i mellandagarna, vecka 1 och 3 och det verkar alltid finnas pass på närakuterna. 
Jag och en av mina kusiner skulle ses i Mood Gallerian på Regeringsgatan. Jag är så sällan inne i stan att jag har svårt att hitta där. Efter lite instruktioner på telefon kom jag iaf rätt. Innan jag flyttade till Stockholm hörde jag av folk som bodde här att de aldrig var i stan och nästan undvek centrala stan. Jag tyckte det lät skitkonstigt. Nu är jag lite sådan själv. Jag trivs med att bo lite utanför stan och jobba utanför och bara åka till stan för att gå på restaurang etc.
Lunchen med kusinen var trevlig. Vi ses sällan men har alltid massor att prata om. Det är rätt mysigt att redan veta var den andra kommer ifrån, känna varandras familjer  osv, man har helt enkelt mycket gratis med kusiner. Efter lunchen gick jag runt i någon butik och sedan hem. Nu laddar jag för ännu en kväll på närakuten och imorgon åker vi till Värmland. 
Den här veckan har känts lång på ett positivt sätt, jag har haft mycket mer fritid än vanligt när man har ett 8-17 jobb. Jag har kunnat göra ärenden, träna osv på dagtid. Jag kommer ha jobbat 15 timmar allt som allt under veckan istället för 40 timmar men med ungefär samma lön som jag hade på min fasta tjänst. Nackdelen har varit dem sena nätterna och att jag inte kan somna direkt när jag kommer hem. Jag har också haft färre kvällar hemma med min sambo. Det har i helhet varit en ok vecka. 
Vi hörs! 
 
På väg till stan 
 
Lunch, morotssoppa och pintxos 
 
Jag och min kusin
 
Mood gallerian, rejält dekorerad
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: