callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Dagen innan nyår

Kategori: Allmänt

Halloj! 
Hur är läget? 
Här är det fint. Jobbpasset igår gick bra, tröttheten var som bortblåst när jag kom dit, vi var 2 doktorer och 3 st övrig personal och trots att jag träffade många patienter så kändes det aldrig stressigt. Jag gillar verkligen att jobba och kan se framemot ett pass. 
Efter jobbet kom sambon och hämtade mig. Jag har ju varit hemma själv nångra dagar och det var helt ok men det är skönt att han är tillbaka. Det är nog nyttigt att vara ifrån varandra korta stunder för att känna att man saknar varandra. 
Idag har vi sovit sjukt länge, typ över 10 timmar. Åt frukost och sen åkte vi både till Kista och Barkarby. Sambon ville ha en ny slips för imorgon. 
Våra nyårsförberedelser har varit på ett minimum. Först idag bokade vi bord på en italiensk restaurang och köpte biljetter till en klubb för nyårsafton. 
Ikväll har vi filmkväll. Jag fick 3 st gratisfilmer på SF anytime efter att ha skriver ett argt mail till dem. Sist vi hyrde film av dem var den dubbad på danska och hela vår kväll blev förstörd. Ikväll har vi sett ”Snached” med Amy Schumer som vi både gillar. Rolig film. Nu ska vi slåss om vad vi ska se härnäst. Det allra mysigaste med julen tycker jag är det här, att vara hemma lediga tillsammans och bara ta det lugnt. 
Ha det bra och vi hörs! 
 
Min sambo dricker morgonkaffe, skönt att ha honom tillbaka 
 
Jättegod indisk mat i Kista, från Little India 
 
Kvällens första film

Kommentarer


Kommentera inlägget här: