callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

2017

Kategori: Allmänt

Hej på er! 
Årets sista dag är här. Jag vaknade sent och på lite dåligt humör, drömde något ledsamt som jag nu inte minns.
Tänkte göra en resumé över 2017. 
Det var året då vi flyttade till Stockholm. Jag började en ST tjänst i allmänmedicin men hann också sluta samma jobb i december. Vi blev med bil, en liten söt Peugeot. Vi flyttade inom Sthlm en gång. 
Närmaste familjen har hållit sig friska, tyvärt gick min kusins man i Tyskland bort i magsäckscancer bara 60 år gammal. Mammas faster gick bort i Iran. 
Jag har skaffat mig 1 ny kompis under året, lärt känna fler förstås på jobbet osv. 
Under året har vi varit på Bali och i Spanien. Två trevliga resor. 
Det har ändå varit ett relativt lugnt år för mig, förutom flytten har inga större saker hänt. 
Inför 2018 ser jag framemot ett bra monetärt år. Jag hoppas vi kan spara mer pengar och kanske äntligen köpa vår egna bostad. Jag ser framemot fler både längre och kortare resor. Jag hoppas vårt förhållande fortsätter utvecklas och att både våra familjer håller sig friska. 
Jag hoppas på ett bra år karriärsmässigt, hoppas hitta ett jobb jag kan trivas på. 
Jag hoppas få lära känna nya människor och hinna umgås med gamla kära vänner. 
Det var allt! Nästa gång vi hörs har vi antagligen 2018, ha en fin nyårsafton, ta det lugnt med alkoholen och njut! 
Vi hörs! 
P.s vilken julgran tycker ni bäst om? 
 
Julgranen 2015, Sambons gamla lägenhet Rud, Karlstad 
 
Julgranen 2016, vår första gemensamma lägenhet i Karlstad, Västra torggatan 
 
Årets julgran, Sundbyberg Stockholm
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: