callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Fredag

Kategori: Allmänt

Hej! 
Äntligen fredag! Kan meddela att jag redan ligger i sängen, så spännande är mitt liv. Det var en ganska intressant dag på jobbet ändå. Jag fick läsa om en patient jag hade med enda bekymret feber av och till som blev remitterad till sjukhuset och efter lite om och men hittade man en tarmcancer. Idag hade jag också en patient som sökte för något enkelt men blev inlagd för något helt annat. Saker är inte alltid som dem ser ut på vårdcentralen, man får titta på hela patienten och inte bara stirra sig blint på det hen söker för. 
 
Efter jobbet körde jag ett gympass, handlade och gick hem. Ikväll har vi försökt se filmen The big short på SF anytime, betalade 49 kr för en film med sämsta bildkvalitet som dessutom avbröts helatiden. Inte kul! 
Och nu ska jag alltså sova.
 
Igår var jag på AW med mina kollegor. Det var bara 4 av oss som nappade på idén men det var en kul kväll.
Vi hörs! Ha en skön helg! 
 
 
Sallad med valnötter, fikon och chevre, supergott! På Nonna Grassa på Västra Torggatan 
 
Mina söta kollegor Katrin och Diana som jobbar på lab
 
Jag och Terje som är distriktsläkare

Kommentarer


Kommentera inlägget här: