callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Äntligen helg

Kategori: Allmänt

Hej! 
Idag hade jag krångliga patienter. En som jag inte riktigt lyckades diagnosticera, en där varken jag el patienten förstod varför hen hade bokats för ett besök, en som inte alls stämde med bokningsinformationen och en som jag fick skicka till akuten. Mer händelserik och jobbig dag än vanligt. Kl 15 kunde jag inte tro mina ögon att det fortfarande var 2 timmar och 2 patienter kvar. 
Idag ringde ytterligare en vårdcentral i vår blivande stad, så nu har jag 2 intervjuer bokade. Spännande! 
Väl hemma var jag helt död och tacksam över att sambon lagade middag. 
Vi har sett på ett avsnitt av Svartsjön och nu ska vi faktiskt lägga oss. 
Vi hörs! 
 
Maten igår, marinerad quorn, bakad potatis och sockerärtor, sojabönor, vårlökar och champinjoner 
 
Maten idag, korvsoppa med vegetarisk chorizo och risoni

Kommentarer


Kommentera inlägget här: