callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

2 dagar innan flytten

Kategori: Allmänt

 
Hej!
Idag är jag framför allt trött. Inatt somnade jag inte förrän kl 3, jag antar att man kan ha flyttnerver precis på samma sätt som man har resfeber. Som tur var kunde jag börja jobba lite senare imorse. Jag hade en bra arbetsdag och efter jobbet skyndade jag mig hem, packade ihop saker som skulle skänkas bort och tog en taxi till Solareturen här i Karlstad. Det är en secondhandbutik man kan lämna in saker till, som Myrorna ungefär.
Taxichauffören öppnade med att han hade superbråttom och så blev han uppringd av en annan kund  som han var sen till 2 gånger under färden, grejade med sin GPS medan han körde och pratade i telefon. Ja inte ens taxichaufförer har bra dagar jämt tydligen.....
Väl där gick det bra att lämna in allt, jag fick en liten kupong att fika för tom, något som jag hoppade över. Det ligger en Max i närheten så jag promenerade dit och passade på att äta middag. Har ni märkt att Max har lanserat hela 5 nya vegetariska burgare? Jag tycker det är urhärligt. Utbudet av burgare för oss vegetarianer har varit supertråkigt hittills. Jag testade BBQ sandwich, den var god men grymt stark. Nu har jag ytterligare 4 att testa. Sedan promenerade jag hem och nu sitter jag och väntar på att en köpare ska komma och hämta min soffa. Jag sålde både soffa och säng väldigt billigt i panik. Nya lägenheten har en gammal hiss med grind och vi kommer bo på 3:de våningen, att bära upp onödigheter kändes inte kul. Vi har beställt en ny soffa som kommer om ca 1 månad.
Inatt när jag inte kunde sova googlade jag resor. Vårt jordklot har så många spännande platser att se. Jag googlade resor till  Madagaskar och även kryssningar i karibien.
Nu hoppas jag de kommer snart så jag kan slappna av lite!
Imorgon är sista arbetsdagen på njurmedicin och den absolut sista dagen på hela medicinblocket. Det känns som att jag borde skriva ett inlägg senare om min tid på internmedicin. Det har varit spännande.
Vi hörs!
 
Jag rockar mössan!
 
Grejer som blev körda till second hand idag, älskar att rensa och bli av med
 
Max har lanserat hela FEM nya vegetariska burgare, jag testade den längst fram, BBQ sandwich, stark burgare
 
 Nom nom
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: