callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Busy life

Kategori: Allmänt

Hej! Idag har jag en trött dag. Vaknade sent imorse, jobbet gick ok men efter det kände jag inte att jag hade någon energi kvar. Har mest sett på tv resten av kvällen. Träningen sista tiden har tagit rätt mycket tid och om man jobbar lite sent och tränar efter så blir inte många timmar kvar av kvällen. Så ikväll vilade jag. 
Förra veckans träning: 
 
promenad 90 min 
gym med PT 
gym, bålpass
gym, gruppträning, core
jogging 5,9 km
 
Jag och min kille firade 1 årsdag i helgen. Det var trevligt. Middag ute och sedan gick vi på kulturbion Arena och såg en fransk film, precis som på vår första dejt. Mycket fint planerat av min sambo. 
 
Det har som jag nämnt tidigare varit väldigt mycket på jobbet sista tiden, jag tog till slut upp det med chefen och min handledare. Både höll med och i september kommer jag få mer tid till administration. Det blir nog bra. Ett råd jag kan ge alla nya läkare är att prata med sin chef om arbetsbördan känns omöjlig. Det är inte du som jobbar långsamt utan en läkare kan bara klara av ett visst antal patienter och ärenden innan det blir ohållbart. Lika bra att ta upp sådant i tid, innan du blir trött, ger upp, måste byta jobb el i värsta fall går in i väggen. Jag har under min korta karriär på ett par år ställts inför den situationen på 2 olika arbetsplatser så det är tyvärr något som alla läkare får vara med om.
Jag har fått några patienter som det blir långa/ flera utredningar på vilket är energikrävande. Men så är det på vårdcentral, någon söker för något banalt som hosta och helt plötsligt hittar man något annat som är fel och måste utredas. 
Nu ska jag lägga mig tidigt så jag är lite piggare imorgon. 
Vi hörs! 
 
Köpt på Åhléns, kan ta med müsli/yoghurt el smoothie till jobbet
 
Vatten med smak av chokladboll, riktigt äckligt
 
Fin bukett jag fick av min kille
 
Shoppade upp halva min lön i helgen 
 
Pluggade på labbprover 
 
Både gav varandra parfym i "ett årsdagspresent"
 
Jag
 
Ny topp och kjol från H&M
 
Käkade middag på Baron, god mat
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: