callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Bra dagar

Kategori: Allmänt

Hej! 
Igår hade jag en toppendag. Jobbade fram till lunch och var sedan på utbildning. På eftermiddagen var jag på gymmet och träffade min nya PT för vår första timme. Hon kollade mest av hur mycket vikter jag orkar. Så nu ska vi ses 2 gånger i veckan. Jag är pepp. 
Idag hade jag också utbildning efter lunch. På kvällen har vi varit ute och ätit och sedan var vi på stand up med en kille som heter Nisse Hallberg. 
Veckan lider mot sitt slut och man är lite trött. På fredag åker jag till GBG för att hälsa på gamla vänner. Det kommer bli skoj. 
Vi hörs! 
 
Moi på jobbet i förrgår, tänkte ta en bild per dag under den här månaden
 
Igår lagade vi fiskgryta på Punjabivis, den innehöll säkert 6 olika kryddor och blev superb
 
Receptet kom härifrån 
 
Dagens bild, på jobbet 
 
Torsk på Harry's ikväll
 
Efterrätt, nom nom

Kommentarer

  • Elin säger:

    Hej, kom in på din blogg av en slump för ett tag sedan när jag sökte efter bloggar skrivna av läkare :) Som jag har förstått det gör du AT, därför undrar jag som läkarstudent (låååångt ifrån klar) hur mycket studier det är efter termin 11? Måste du fortfarande lägga ner massor av tid på studier, har hört att det finns något AT-prov? Hoppas du får en fantastisk helg!!

    Hälsningar Elin :)

    Svar: Hej! Jag har inte pluggat mycket alls under AT. Här i Karlstad har man en halvdag för egna studier först dem sista 7 månaderna av AT. Det stämmer att det finns ett skriftligt AT prov som man måste skriva, de flesta pluggar inför den men jag tror att några månader innan ska räcka. Hoppas det var svar på din fråga! Och kul att du har hittar min blogg! Kram
    Nasha

    2016-04-08 | 16:04:02

Kommentera inlägget här: