callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Två filmer

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag har sett 2 filmer i helgen.
Run all night med Neeson, Harris och den svenske skådisen Joel Kinnaman. Det är en äkta actionfilm, många skjutningar, många slagsmålscener osv. Jag gillar Neeson och den här filmen är värd att se om du också gör det. Joel Kinnaman är också riktigt duktig, kul när svenska skådisar lyckas i Hollywood. Filmen har också en psykologisk twist om relationen pappa-son, om att bry sig om sitt barn även om man annars totalt fuckat upp sitt liv.
Nästa film var den som jag tyckte bäst om. 100 steg från Bombay till Paris heter den, en riktigt mysig film. Den handlar om en indisk familj som flyttar till Frankrike och Provence. Det är en restaurangfamilj och de bestämmer sig för att öppna en restaurang i den illa franska byn de hamnat i. Problemet är bara att det 30 meter bort finns en riktigt klassisk fransk restaurang med en stjärna i Michelinguiden. Ägarinnan där som är en järnlady uppskattar förstås inte sina nya grannar. Den filmen kan jag verkligen rekommendera, måbra-film.
Det var min filmhelg det. Hinner jag så skriver jag mer ikväll, sitter just nu och läser om hjärt och kärlsjukdomar, kul vad?
Vi hörs!
 
En riktig actionfilm med bra skådisar, får 6/10 av mig
 
En film som jag verkligen kan rekommendera , måbra-film som jag ger 7/10

Kommentarer


Kommentera inlägget här: