callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Söndagkväll

Kategori: Allmänt

Hej på er!
har ni haft en trevlig söndagkväll?
Jag har varit rätt duktig idag. Har äntligen burit ner 3 kartonger med saker i som hade blivit kvar i lägenheten efter flytten (jag har ju BARA bott här i 7 månader, jag vet, jag är långsammast på att komma på plats). Jag har också ÄNTLIGEN kastat massor med papper, kollegieblock och pärmar från pluggtiden (tog examen för 1 år sedan). Jag är inte typen som läser i gamla papper, behöver man läsa på något så finns det både böcker och internet. Det var skönt att få bort kartongerna och kasta alla papper, saker som jag har dragit mig för för att det är så TRÅKIGT. Men nu är det gjort. Det blev mer plats i lägenheten.
 
Sen skulle vi köpa thaimat och gå hem och käka men närmaste thaiställe var stängt. Det är något speciellt med karlstad och söndagar, mycket tenderar att vara stängt då. Så vi fick snällt promenera till stan och gå på restaurang. Det var faktiskt många ute och käkade middag på Spicy hot, det var helt ok mat. Sen har jag sett på en serie som heter Welcome to Sweden på netflix, rätt kul. Och just det ja, jag har hunnit läsa lite EKG också, får fortsätta med det under veckan som kommer.
Allt som allt har det varit en behaglig helg.
Hoppas er helg också har varit nice!
Vi hörs!
 
Lite så här ser ett EKG ut. Ur detta ska man kunna tyda olika sorters hjärtinfarkter tex, inte helt enkelt
 
 Pad thai med räkor blev dagens middag, bilden har jag snott
 
 Ny serie jag har börjat kolla på

Kommentarer


Kommentera inlägget här: