callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Massa jobb

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Den här veckan har jag varit en ganska så hårt arbetande kvinna. Jag jobbade på akuten i lördags och så hela den här veckan. Jag går dessutom 10-18.30, kommer sällan hem i tid, vilket gör att det blir konstig dygnsrytm och man inte hinner göra så värst mycket annat just den dagen.
Och akuten är en spännande plats kan jag säga där lite vad som helst kan hända. Folk tror kanske att alla på akuten är jättesjuka men det stämmer ju inte. Absolut, många är väldigt sjuka men de flesta är faktiskt inte så akuta om man säger så. Oftast har man ändå tid att läsa på lite, träffa patienten och sedan göra upp en plan för hur man ska handlägga patienten. Idag tex fick jag gå på 2 st röda larm som kom in med ambulans och inget av det var jätteakut ändå.
Men det är en speciell miljö att jobba i. Man blir konstant avbruten av olika människor som vill något. Det ramlar konstant in EKG från ambulansen som ska tolkas och har man otur så måste man springa på ett larm när man redan håller på med en patient. Ja det är en fascinerande värld. Imorgon gör jag sista dagen innan jag får lite ledigt, jag är nämligen ledig helgen och måndag också, yippi! Ska till min gamla hemstad Göteborg så det blir skoj.
Ikväll har jag kollat lite på Youtube, Malou har ju bjudit in olika människor i veckan för att diskutera vår syn kring våra kroppar. Jag tycker att det hela är väldigt intressant. Bl a Katrin Zytomierska och Lady Dahmer har varit inbjudna.
Nu ska jag nanna snart, el ja, läsa lite och sova sen. jag har någon vag plan på att gå ut och springa imorgon innan jobbet, får se om det blir av.
Vi hörs!
 
Lady Dahmer, en stor bloggerska som skapar rubriker

Kommentarer


Kommentera inlägget här: