callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Lugnaste helgen

Kategori: Allmänt

Hej!
Alla mina helger är ganska lugna här i Karlstad. Den här helgen har varit lite extra lugn, jag har mest varit hemma och vilat. Hela veckan har jag jobbat på akuten, det var dessutom första veckan på medicinakuten så jag var rejält trött i fredags. Det blev en liten ostbricka på kvällen och några alkoläsk/ett glas rose. Igår såg jag mest på Sopranos och surfade. Idag vaknade jag prick 8 och var jätteutvilad. Nu sitter jag och väntar på min mamma som ska hälsa på. Hon jobbar dygnspass och kommer då hit ibland på morgonen efter att hennes jobb är slut. Hon jobbar med ensamkomande flyktingbarn, det är allt en cool mamma jag har.
Senare idag tänkte jag ägna mig åt lite EKG tolkning (ni vet, en sådan avläsning av hjärtat, där sträckan blir helt jämn när man är död, ni har säkert sett det på film).
Nu i veckan är jag på avdelning och hoppas det blir en lite lugnare vecka än den förra. På den här nya kliniken jobbar jag nästan varannan helg och även kvällar och nätter. Det blir säkert lite bättre betalt med tanke på alla obekväma tider och man får dessutom kompledigt ganska så ofta. Det är soft. Jag har bokat en resa till London i slutet av Oktober, 4 nätter. Flyg är bokat och nu återstår bara hotell. Det ska bli himla kul. Och i slutet av den här månaden åker jag till GBG för att träffa vänner. Ser framemot det.
Nu får mamsen snart dyka upp för jag är hungrig och vi skulle äta frukost ihop.
Vi hörs!
 
Förra fredagen på väg til övningskörningen. Notera ny väska, designad av min kusin. hennes märke heter Bel & Jazz och allt är i italienskt skinn. Hon har bl a designat den lilla rosa necessären för Blondinbella.
 
Liten ostbricka i fredags. Kvittengele och 4 sorters ostar. Inget blir ostarna i Frankrike men man får försöka!
 
Sådant man hinner med på en ledig helg, har äntligen köpt Seche Vite, ett överlack alla har skrivit om
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: