callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Friday night

Kategori: Allmänt

Hej kära läsare!
Helgen har börjat.
För en stackars AT-läkare innebär det dock enbart en kort paus mellan fredagkväll och lördag dag. Jag jobbar hela dagen imorgon med andra ord. Men men, ikväll hann jag iaf med restaurangbesök. Det var ett tag sen. Jag brukade ju äta ute ofta förr men nu har det blivit mer sällan på sistone. Vi var iaf på Harry´s i Karlstad. Det är inget ställe jag brukade gå till när jag bodde i Göteborg men här i Karlstad har de god mat. Jag åt skaldjursgryta och till efterrätt åt vi en marängsviss som var värd namnet, en kreation som räckte till 2. Dessutom var det en liten twist på den, bananerna var doppade i choklad och det var även jättegod hemgjord kola med i. En trevlig kväll helt enkelt.
Nu blir det tidigt i säng här.
Vi hörs och ha nu en trevlig helg!
 
När man är där först
 
Skål!
 
Fisk och skaldjursgryta med krutonger och aioli, med en doft av saffran
 
 En överraskande god marängsviss på Harry´s i karlstad
 

Kommentarer

  • Karin O säger:

    Såg ut att vara gott med fisk och skaldjur även där:D

    Svar: Ja det var faktiskt helt ok. Tack för titten och lycka till med förlossningen! Jag följer din blogg dagligen. :)
    Nasha

    2015-09-20 | 17:46:14
    Bloggadress: http://kakansemlanoliven.se/

Kommentera inlägget här: