callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Slutet av oktober

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Det är slutet av oktober och jag går fortfarande omkring i min sommartrenchcoat, hur skönt är inte det?
Jag har nu jobbat min första nattvecka. Det är första gången jag jobbar natt under AT så det var lite speciellt. Som tur var jobbade jag med en kollega som var väldigt lätt att jobba med och vi hade faktiskt det ganska lugnt från midnatt och framåt. Jag har hunnit träffa en hel del patienter, jag har handlagt en hjärtinfarkt som behövde ballongsprängning av hjärtats blodkärl (PCI), jag har gått på några röda/orangea larm själv (patienter som kommer in med ambulans och behöver omedelbar hjälp) och jag har behandlat en patient med misstänkt hjärnhinneinflammation. Det har varit 3 spännande nätter.
Nu är jag ledig i hela 6 dagar och ska åka till London. Det ska bli så skönt. Ska försöka hinna med shopping, gå på någon musikal och äta god mat. Maten är alltid en stor del av semestern för mig.
 
Och jag är i full gång med min budgetering. Har skrivit en budget för november. Jag skriver upp allt jag köper och har delat in mina utgifter i olika kategorier som räkningar, mat, resa osv. Jag har anmält mig till e-faktura så jag slipper pappersräkningar och även den fakturaavgift som man ibland får betala. Har ni e-faktura? Något som jag tyvärr glömde lägga till i budgeten var oväntade utgifter. Jag tror man kommer lägga ner minst 2000 på sådant som man inte hade planerat.
En sak som är bra med en budget är att man kan köpa det man vill utan at ha dåligt samvete. Om man redan har planerat in det i sin budget så vet man att man har råd, förut har jag ju spenderat mycket men hela tiden med  en känsla av att pengarna inte kommer att räcka hela månaden. Jag hoppas jag framöver kan ha lite bättre koll på mina utgifter. Än så länge är jag pepp och känner mig manad att försöka hålla min budget så gott det går.
 
Idag har jag stigit upp kl 7, håller just nu på att tvätta och ska gå och klippa mig om en liten stund. Sedan blir det att packa ikväll. Jag bestämde mig för att inte göra något galet med håret, tror jag skulle sakna mitt hår om jag klippte mig kort faktiskt. Så jag kommer se ut som jag brukar göra. Funderar på att köpa en superbra plattång från GHD och platta håret lite oftare, nu har jag inte gjort det sen nyår förra året tror jag, men min nuvarande plattång är skräp.
 
Okidok, vi hörs, men kanske inte på några dagar. När jag är tillbaka från London får ni se massa roliga bilder! Bra vad?
Ciao!
 
På gymmet, klädd i Adidas från topp till tå
 
 Pedikyr
 
 Pedikyr på Nails 4 you, Duvanhuset
 
 Ett glas bubbel innan en födelsedagsfest
 
Skål!
 
Färsk pasta, citronpesto, mozzarella, basilika och rädisor, så gott!
 
Hann med ett restaurangbesök igår så här mitt i veckan. Jag har verkligen fastnat för Harrys i Karlstad, varenda rätt de serverar är faktiskt god. Här en gnocchi med getost, nötter och blomkål
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: